25 Haziran 2007 Pazartesi

Cok calisiyorum diyenlere...

Gectigimiz gunlerde ekibimin bir bolumunu olusturan birkac kisiye hafif yollu firca kaydim. Cok fazla calisiyorlar, her ise "tamam yapariz" diyorlar. Anlamadim? Efendim? "daha ne istiyorsun?" mu dediniz?

Cok calismak, uzun saatleri isyerinde harcamak her zaman verimli calismak ve yuksek katma degerli isler yapmak degildir. Ivir zivir, kimsenin yapmak istemedigi islere bulasmak ve saatlerce calismak neye yariyor ki? Ote yanda is listesi olarak yazdigimiz, acil onlem alinmasi gereken, yapmadigimiz takdirde risklerimizi artiran ve daha oncelikli pek cok is var. Rahmetli babaannem: "Lazim ile elzemi ayirmak gerek" derdi. Cok dogru bir soz. Sonucta hersey lazim ama elzem olanlar hangileri? Bunlari yapmazsak ne olur? Kafayi calistirmak yerine gereksiz islere sardirip, sonra da "ben cok calisiyorum ama, siz Ahmet'i kayiriyorsunuz, ona benden fazla ucret oduyorsunuz" diyen calisanlara ekstra gicik oluyorum. Be akilsiz, bir don de bak bakalim, sen ne yapiyorsun, hangi ise yariyorsun? Katma degerin kadar konus!

Bu bunaltici yaz sicaginda bir de bu islerle ugrasiyoruz... Emekli olmak istiyorum! Imdat! Ne yazik ki, kanunen 2012'de, iyi ihtimalle 2014-2015'te, daha gercekci olacaksak 2015-2020 arasi emekli olabilirim. Ooooofff, offf...

Hiç yorum yok: