12 Eylül 2007 Çarşamba

Intihal

Birkac gundur, iki ODTU'lunun yaptigi terbiyesizlik konusuluyor. Olmayacak sayida makaleyi calip, kendileri yazmis gibi gostermisler. Oncelikle ODTU'lu oldugum icin buyuk uzuntu duydum. Ister istemez okula da laf getiren bir davranis bu. Sonra da oturup dusundum "biz ne zaman etik kavramini kaybettik?" diye.


Bugunse Konya Selcuk Universitesinde de benzer bir olay ortaya cikmis.

Ogrenciyken birbirimizden odev kopyasi cekerdik. Hatirliyorum, ortaokulda bir matematik ogretmenim vardi, dogru duzgun ders anlatamazdi, soru sorunca kizardi, anlamayani asagilardi. Zaten cok da urkutucu bir tipti. Herhangibirsey sormaya korkardik. Verdigi odevlerin bazilarini hic anlamaz, kirik not almamak icin odevleri kopyalardik. Her sinifta oldugu gibi bizde de hoca kotu de olsa, matematigi iyi anlayabilen akilli arkadaslarimiz vardi. Yetiskin biri olarak o zaman yaptigimin dogru olmadigini biliyorum, sonucta matematik konusunda hicbir zaman istedigim kadar iyi olmadim yani, kayip benim kaybim. Buyuklerimden yardim istemeli, anlamadigim konulari ogrenmenin bir yolunu bulmaliydim.

Onca sene tarih dersi aldik, hala Fatih Sultan Mehmet tahttayken, Fransa'da Ingiltere'de tahtta kim vardi baglanti kuramam. Bunlarin hepsi karmakarisik, birbiriyle ilgisiz ogretildi. Tarihleri ezberlememiz istenirdi. Bir anlasmanin ya da savasin tarihinden cok, kimler arasinda ve nasil yapildigi daha onemli degil midir? Tarih aslinda cok zevkli bir konu ama ogrenciyken hepimizin kabusuydu.

Fen dersinde pille calisan projeler yapmamiz istenirdi ama bize bobin nasil sarilir, pile nasil baglanir ogreten olmadi. Bu yuzden de o tur odevleri hep babam yapti.

Resim dersinde bile ogrenciyi yalana tesvik eden birseyler olurdu. Herkes guzel resim yapamaz ki. Yapilan resime not vermek cok hatali. Bugun dunyaca unlu bazi ressamlarin tablolari bana gayet anlamsiz ve cirkin gelebiliyor. Begenmedigim bir seye kotu not vermem ne kadar dogru? Onun yerine resim derslerinde, isik, derinlik, golgelendirme vs. gibi konular ogretilse, ressamlar tanitilsa, degisik donemler ve akimlar anlatilsa daha iyi degil mi? Konu: 23 Nisan Resmi Yapiniz. Bu nasil salakca bir sey? Her sene 23 Nisan'da herkes 23 Nisan resmi yapacak, guzel resim yapanlar 10 alacak, digerleri resmi annesine, babasina yaptiracak.

Insanlari yalana tesvik eden bir egitim sistemimiz var. Yaraticilik ve acik fikirlilik desteklenmez ama ezbercilik, kitapta yazandan ayrilmama desteklenir. Bu nasil is?

Akademisyenligi secen insanlarin kendilerini bilime adamis, dusunce ureten kisiler olmasi gerekmez mi? Biz de uretilen yayin sayisi vs. Allah bilir maas, ek gosterge filan gibi seylere yaradigindan, insanlar cocukluklarindan itibaren edindikleri aliskanlikla hirsizlik yapiyorlar. Bunun kuyumcudan altin calmakla, dukkandan kiyafet asirmakla bir farki yok ki. Yazik!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bende ODtuluyum. Uzulmeyin,onlar ODTUlu degil.Baska universitelerden doktora programlarini tamamlamak icin ODTUye gelen tipler.

Adsız dedi ki...

Arkadasa ben de katiliyorum.Ben de ODTU'luyum.Bizim aldigimiz etige uygun degil yapilanlar.ODTU'luyu bilen bilir sIkmayin caninizi :)

T'Pol dedi ki...

Bugun Milliyet Gazetesinde Metin Munir isimli kose yazari, Rektor Ural Akbulut'un aciklamasini yayinlamis ama yarinki yazisinda isin bu sekilde olmadigini aciklayacakmis. Bakalim ne yazacak. 19 yillik calisma hayatimda her zaman ODTU'lu okmanin farkini hissettim ve hep gurur duydum. Yorumlar icin tesekkurler.