13 Nisan 2008 Pazar

Bireysel Emeklilik vs. İşyeri Vakfı

Bireysel Emeklilik ödemelerimi işten ayrıldığımda azaltmıştım. Malum kısmetse Mayıs başında yeni işime başlayacağım. Bu işyerinin kendine ait bir vakfı var ve otomatik olarak ücretten bu vakfa bir kesinti yapıyorlar. Bu kesinti isteğe bağlı değilmiş. Yani bir nevi Zorunlu Tasarruf:) İyi, güzel de, ben de hem Hayat Sigortasına, hem de BES'e yatırım yapıyor, bunun haricinde de para biriktiriyorum. Oturup, efendi gibi bir hesap yapmam lazım. BES'ten çıkmam sözkonusu değil. İşyerinin yaptığı kesintiye bakıp, BES'e bundan sonra ne kadar ödeme yapmam gerektiğine karar vereceğim. Hayat Sigortamın 10 yılı Ocak ayında dolacak. Bunu uzatmamaya karar verdim. Alacağım parayı birikimlerime ekleyeceğim. Ocak ayından itibaren BES ödeme tutarımı yeniden değerlendirmem gerek.

Yeni işimde vakıftan emekli olmak için çok uzun süre gerekiyor. Ben bundan daha evvel, yani 56 yaşımda emekli olmayı planlıyorum. Bu durumda şirket ben ayrılırken benim katkı payımı iade ediyor. Tabii şimdilik bunun koşulları ne, kesintiler nasıl hesaplanıyor, nasıl değerlendiriliyor bilemiyorum ama düşündüm ki, şirketten ayrılırken Vakıf nedeniyle ödenecek tutarı alır, BES'e ara katkı payı olarak ilave ederim. Sanırım en mantıklısı bu olur.

Bu arada devletin bizden yıllar evvel kesip, sonra kaldırdığı KEY (Konut Edindirme Yardımı) paraları bu yıl yaz aylarında ödenecekmiş. Sanıyorum KEY uygulaması çıktıktan 6 ay sonra işe girdim ben. Muhtemelen 1000 YTL civarı bir para verecekler. Bunu da yine BES hesabıma koymayı planladım. Zaman zaman tasarrufları gözden geçirip, buralara aktarılan paralara bakmak ve günün koşullarına göre yeniden değerlendirme yapmak gerek.

Hiç yorum yok: