15 Aralık 2008 Pazartesi

Kileriniz ve Buzdolabınız

Bugün eve gelirken, tembellik etmek istedim. Dışarıdan birşey söylerim diye düşündüm ama sonra yılbaşı hediye bütçemi aştığımı hatırlayarak, evde ne varsa onu kullanmaya karar verdim.

Uyduruk bir yemek yaptim ama hiç de fena olmadı doğrusu... Chili denen ve temelde fasulye, kavrulmuş kıyma ve baharatla yapılan yemeğin internette birçok tarifi var ama ben kendi versiyonumu yarattım.

Soğanı ve ince doğradığım kabakları iki diş sarmısakla hafifçe kavurup, salça ilave ettikten sonra buzlukta önceden haşlayıp dondurduğum barbunya fasulyeleri de ilave ettim. Artık heryerde kolayca bulunabilen chili ve cajun baharatları ve biraz da kırmızı pul biber ekip, kabaklar yumuşayıncaya kadar kaynattım. Vejateryen bir chili oldu. Hepsini bitiremedim, biraz da yarına kaldı. Yanına bulgur pilavı yapabilirim.

Bu hafta buzdolabında ve kilerde ne varsa onlarla yemek yapma kararı aldım. Tüm hafta için sadece yoğurt, yeşillik ve meyve almaya ihtiyacım var. Bakalım evdekilerle neler yapabileceğim... Siz de bu hafta kileriniz ve buzdolabınıza bakın, bakalım neler yapabileceksiniz.

8 yorum:

admin dedi ki...

Uzun süredir takip ediyorum, bu ilk yorumum oldu, merhaba :)

Bayramda yaptığımız masrafları dengelemek için ben de böyle bir karar aldım bu ay.

derin dondurucu + kiler. Taze salata ve az meyve dışında hiçbir şey almıyorum.

Derin dondurucuya bol bol bezelye koymuştum yazın, dün akşam bezelyeli, domatesli bulgur pilavı uydurdum kafadan. Üzerine de bol naneyle hiçte fena olmadı.

T'Pol dedi ki...

Bloguma Hoşgeldiniz:)

Bezelyeli bulgur pilavını ben de deneyeyim. Her ikisini de severim. Annem bazen yeşil mercimekli bulgur pilavı yapar, o da çok güzel oluyor.

Kolay gelsin!

havas06 dedi ki...

Zaman hakikaten idare zamanı artık.. Belki maaşlarımız azalmadı ama sabit giderlere bile hatırı sayılır zamlar geldi maalesef.. Bayrama gittiğimde memleketimden pekmez getirdim. Şu an bol bulunan lahanayla sarma yaptık, buzdolabı poşetlerine sardım. 1,5 litrelik su şişesine yoğurt mayaladı annem. Beni 15 gün kadar idare eder. Bir de kurban dönüşü olduğu için biraz kıyma vb. 6 saatlik yolda da hiçbir şey olmadan buzdolabıma aktarabildim. Evet, taşımak biraz zor oldu AŞTİ'den eve kadar ama yorgunluk gelip geçici.. Para kazanmak için de az yorulmuyoruz..
Blogunuz hakikaten bende damlaya damlaya göl olur düşüncesini yerleştirdi artık T'Pol.. Teşekkürler.

Thrédith W. dedi ki...

Merhaba T'Pol,
Benim de ilk yorumum oluyor bu, ne tesadüf:)Biz de derin dondurucudaki semizotu, taze fasulye ve bamya ile kilerdeki bakliyatların nimetlerinden ve tasarruf destekleyici yönünden faydalanıyoruz sık sık. Bir de annemin yazın yapıp kavanozlara doldurduğu, bir nevi konserve menemen harcı var. İşten eve gelince, biraz yağ takviyesiyle ısıtıp, üzerine yumurta ilavesiyle harika menemen oluyor! Stoklar bitene kadar bu uygulamaya devam niyetindeyiz. Güzel ve faydalı yazılarınızın devamını bekliyoruz.

T'Pol dedi ki...

Herkese bloguma hoşgeldiniz diyorum. Sizlerden gelecek yorumlar ve öneriler herkes için faydalı. Hatta zaman zaman konuk yazarlık yapmak isteyen de olursa çok sevinirim. T'Pol

ışık dedi ki...

Sitenizde hep kendimden bir şeyler bulma heyecanı ile okuyorum. Fikirleriniz çok değerli. Bende yapmam gerekenleri hep not alırım. Planlarım, evdeki ve işteki yapılacaklar, ailemle yapmak istediklerim, alışverişler vs.... Her zaman tencere yemeği tutkunu olmuşumdur. Mis gibi. Pazardan almak taze sebze ve meyve gibisi yok. Birde hormon meselesi olmasaydı. Küçük bütçelerle yaşamaya çalışıyoruz. Hesabımızı bilmek zorundayız. İndirimleri giysilerde değilde. Marketlerde takip etmekteyim :) Daha yazmak isterim ama işler beni bekliyor. Emeğinize sağlık. Yazılarınızın devamını bekliyorum. Annenizle yaptığınız geziye imrendim doğrusu ne mutlu size. Sağlıcakla kalın.

ışık dedi ki...

Sitenizde hep kendimden bir şeyler bulma heyecanı ile okuyorum. Fikirleriniz çok değerli. Bende yapmam gerekenleri hep not alırım. Planlarım, evdeki ve işteki yapılacaklar, ailemle yapılaclar, alışverişler vs.... Her zaman tencere yemeği tutkunu olmuşumdur. Mis gibi. Pazardan almak taze sebze ve meyve gibisi yok. Birde hormon meselesi olmasaydı. Küçük bütçelerle yaşamaya çalışıyoruz. Hesabımızı bilmek zorundayız. İndirimleri giysilerde değilde. Marketlerde takip etmekteyim :) Daha yazmak isterim ama işler beni bekliyor. Emeğinize sağlık. Yazılarınızın devamını bekliyorum. Annenizle yaptığınız geziye imrendim doğrusu ne mutlu size. Sağlıcakla kalın.

ni dedi ki...

süper bir blog.teşekkür etmek az kalır.ne diyeyim bilemiorum...