16 Ekim 2009 Cuma

Farklı Stoklar:)

Uzun zamandır yazıları ihmal ettim ama geçerli sebeplerim var. Daha sonra bunlardan bahsedeceğim.

Stok yapmayı sevdiğimi ve özellikle kağıt ürünler stoklamak konusunda uzman olduğumu biliyorsunuz. Herkesin farklı stok anlayışı var. Birkaç arkadaşıma sordum ve size farklı yaşam tarzları ile farklı stok listeleri buldum!

İki çocuklu 5 kişilik bir ailenin stokladıkları:
Çocuk Bezi ve ilgili ürünler
Küçük top kekler, bisküvi vb.
Ufak kutularda meyve suyu
Çamaşır deterjanı
Makarna
Çocuk giysileri
Ateş düşürücü ilaçlar

Yalnız yaşayan 30'lu yaşlarda bir erkeğin stokladıkları:
Bira
Kola
Cips, kuruyemiş gibi abur cuburlar
Çorap ve iç çamaşırı (temizi kalmadığı zaman sürekli yenilerini almaktan asgari 2 sene yetecek kadar çorabı varmış:)
Parasetamol içeren ilaçlar (içkili akşamların ertesi mutlaka gerektiği için)

T'Pol'ün stokladıkları:
Tuvalet Kağıdı (üşenmedim baktım 54 rulo)
Mutfak Havlusu (16 rulo)
Cep mendili (25 paket)
Diş Fırçası (7 adet)
Çamaşır Yumuşatıcı (5 lt.)
Çarşaf Takımı (Hiç kullanılmamış 2 takım, ne zaman gerekir bilinmez)
Havlu (5 yıl yetecek kadar herhalde)
Şampuan ve Vücut şampuanı (8-9 ay yetecek kadar)

4 yorum:

Investor dedi ki...

T'pol hanımcım merhaba

Evde stok yapmanın size kazandırdığı fayda ne kadar ya da faydaları neler?Stok yapmanız bir maliyet oluşturuyor mu?

Sormak istediğim stok yapmanızdan ötürü eldeki ürünün tazeliği,kalitesi vb.(ürüne göre değişkenlik gösterir tabiki) ürünün zamanla değişen fiyatı sizi stok yaptıgınız ürünlerde dezavantajlı duruma düşürebilir..

Örneğin havlu konusuna değinmek isterim 5 yıl yetecek bir havlu stogunuz var?Zamanla ihtiyaca göre havlu almak,ayrıca değişen zamanlarda daha kaliteli ve daha ucuza havlu da alabilirsiniz stok yaparak birtakım avantajları ortadan kaldırıyorsunuz.

Sizce stok yapmanızın getirileri götürülerinden daha mı fazla?Tamam havlu tuvalet kagıdı vb.fiyat yönünden yüksek ürünler değil ama Tasarruf ve ekonomik kavramlarına önem veren bir insan olarak bunların önem kazandığını düşünmekteyim.
Bu konudaki düşüncelerinizi merak ediyorum:)
Saygılarımla

odsener dedi ki...

kampanyalı ve "birim başına maliyeti" ucuz olduğu sürece şunlar stoklanabilir.

-tüm temizlik maddeleri
-demlik poşet çaylar
-prinç
-konserve ton balığı
-şarap

ama diş fırçası ve havlu gereksiz olmuş bence.

T'Pol dedi ki...

İki yorumcumun da havluya takılmış olduğunu fark ettim. Temelde haklısınız belki. Bu durumun bilinçli bir stoklama ile ilgisi yok. Çalıştığım şirketlerin şu ya da bu sebeple vermiş olduğu havlular ve ara ara annemin hediye ettiklerine benim bazen çok uygun görüp de aldıklarımı ilave edince durum bu hale gelmiş. Yani havlu stoğunun çoğuna ben para vermedim:)

Sevgili odsener, demlik poşet çay konusunda dikkatli olun. Aslında her türlü çay için dikkatli olmak gerek. Bu ürünler çok uzun depolandıklarında toksik hale gelebiliyorlar. O yüzden son kullanma tarihlerini geçirmeden tüketecek şekilde stoklamaya dikkat!

Hüseyin MEÇO dedi ki...

temizlik malzemeleri ile gıdalardan oluşan her evin en az bir haftalık bir stoğu hep vardır.
farklı bir konuya değinmek istiyorum.
deprem çantası.hangi evin deprem çantası var.
3 nüfusum var. 3 deprem çantam var.
deprem çantalarımızı hazırlayalım,içersindekileri yenileyelim.lütfen.
saygıyla.