14 Aralık 2009 Pazartesi

Su

Yeteri kadar su içmenin sağlık açısından çok önemi var. Eklemlerinizi, böbreklerinizi, karaciğerinizi, cildinizi korumak istiyorsanız su içmelisiniz. Ben doktorların en az 2 lt. ya da 8 bardak su içme önerisini harfiyen uygulayanlardanım. Fazla kahve ve çay tüketmem. Bu da sanırım bol su içmem ile ilgili bir durum. Son dönemlerde alkali su içmenin önemine dair bazı yazılar okudum. Evime aldığım damacana suya baktım pH seviyesi 8.2 yani yeteri kadar alkali bir su. Yumuşak suları tüketmek sağlık açısından pek önerilmiyor.

Son dönemde yükselen ürik asit seviyem nedeniyle şu sıra asiditesi yüksek yiyecek ve içeceklerden uzak duruyorum. Gut hastalığına yakalanmaktan çok çekiniyorum. Tükettiğim suyun alkali olması bu nedenle benim için daha fazla önem kazanıyor.

Yazın hemen herkesin elinde pet su şişeleri görürüz. Önce çevreye sonra da bence cebinize zararlı bu durumdan kurtulmanız için size ufak termoslar edinmenizi önereceğim. Fiyatı bulunduğu mağazaya göre 9.99-19.99 TL arası değişen yarım litrelik çelik termosları evinizde doldurup, yanınıza alabilirsiniz. Ben son dönemlerde bu alışkanlığı edindim zira hem her büfede pH seviyesi yüksek su bulamıyorsunuz, hem çevreyi kirletmekten kaçınabiliyorsunuz hem de damacana ile alırken litresi 30-40 kuruş olan suyun litresine 2 TL vermek zorunda kalmıyorsunuz. Kullandığım çelik termosu 9.99 TL'ye IKEA'dan aldım.

Çok zararlı olan şeylerden biri de özellikle yazın sıcakta arabada bıraktğınız pet şişe suyu, sonradan içmek. Pet şişe sular güneşte ve aşırı sıcakta kalmamalı. Kaldıkları takdirde içlerindeki suyu tüketmemelisiniz.

3 yorum:

Hüseyin MEÇO dedi ki...

evet iyi su içmek sağlığa çok yararlı.iyi su hücrelerimize direk giderlermiş.bir makalede öyle diyordu.iyi su nasıl anlaşılır.hazır kahve yapan makineler var tanesi kaşığı ile birlikte 1 liraya satılıyor.içersine musluk suyu koyun fişi takın su ısınmaya başlıyorsa o iyi su değildir.bütün markalardan pet yada damacana su alın bıkmadan kahve için su kaynatın.ısınan yada sonrasında kaynayan su iyi değildir.birtanesi var ki kahve makinesine suyu dolduruyorsun...kahve makinesi suyu tanımıyor.ben boşum diyor.hatta kahve makinesini tamirciye götürüyorsunuz.açıp bakıyor bir şey görmüyor.musluk suyunu cihaza koyduğunda su kaynamaya başlıyor.iyi suyu koyduğunuzda asla kaynamıyor.ben boşum diyor.o iyi su erikli.

Sibel dedi ki...

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Sizden hep güzel ve faydalı şeyler öğreniyorum. Rica etsem hangi marka su kullandığınızı yazar mısınız? Ben tadını beğendiğim için Nestle alıyordum ama şimdi baktım da ph değeri çok yüksek değil.
Sevgilerimle..

T'Pol dedi ki...

Sibel Hanım şu sıra Saka kullanıyorum. Eskiden Nestle ve Saka'yı dönüşümlü olarak alıyordum ama bu pH konusunu öğrenince Saka'ya devam etme kararı aldım. Başka hangi suyun pH değeri yüksek henüz araştırma fırsatım olmadı.