29 Ocak 2010 Cuma

Market Ürünleri

Bugün Boston Gal's Open Wallet isimli blogda "Consumers no longer find value in the brand" başlıklı bir yazıya rastladım.

Türkiye'de de bu tür ürünler son yıllarda oldukça yaygınlaştı. Marketin ismini taşıyan ya da kendi markasını verdiği ürünlere rastlamak mümkün. Bunlar ismini sık sık duymaya alıştığımız markalardan çok daha ehven fiyatlara satılıyorlar.

Ben bazı şeyleri denedim. Kiminden memnun kaldım, kiminden kalmadım. Genellikle kim üretmiş diye bakıp ona göre karar veriyorum ama özellikle kağıt ürünler hayal kırıklığı. Daha zayıf, ya da daha az ürün çıkıyor içlerinden. Buna mukabil bakliyat, bazı temizlik sıvıları, ton balığı ve zeytinyağı denemelerim başarılı oldu.

Okurlar bu ürünler için ne düşünüyorlar? Paylaşmak isteyen yorum bırakırsa sevinirim.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Evet çok haklısınız gözlemleriniz doğru, özellikle ton balığı carrefour marka olanının diğerlerinden hiç bir farkı yok ve oldukça hesaplı

admin dedi ki...

Ben de üreticiye göre hareket ediyorum. Misal Kipa makarnaların çoğu pastavilla, kartal gibi bilinen markalardan çıkıyor. Aldığım abuksubut bir süt markası DİMES tarafından üretilmiştir yazıyor alıyorum hiç düşünmeden.

Bulaşık makinesi tuzu, kireç sökücü gibi şeylerde de kesinlikle TANSAŞ'ın veya KİPA'nın kendi markalarını tercih ediyorum çünkü çok daha uygun fiyatlı oluyorlar.

Kişisel bakımda alıştığım markalardan şaşmıyorum.

Adsız dedi ki...

SEKTÖRÜN İÇERİSİNDEN BİRİSİ OLARAK MARKETLERİN KENDİ MARKALARI (PRIVATE LABEL)İÇİN SÖYLEYEBİLECEKLERİM:ÇOĞU PEK GÜVENİLİR OLMAYAN TAŞERONLARDA ÜRETİLİR.
KRİZ DÖNEMLERİNDE ÖN PLANA ÇIKARILIRLAR.
ÇOĞUNLUKLA KAR MARJI ÇOK YÜKSEK OLMAYAN ANCAK AİLE BÜTÇESİNDE CİDDİ YER TUTAN ÜRÜNLERDİR.
BU KONUDA MİGROS DİĞERLERİNDEN 1 ADIM ÖNDEDİR.
GENELDE KENDİ MARKALI ÜRÜNLERİNİ İADE EDEMEDİKLERİ İÇİN SON KULLANIM TARİHİ YAKLAŞINCA ÇOK UCUZ FİYATLARDAN SATIŞA SUNULURLAR.

Unknown dedi ki...

Özellikle BİM de satılan ürünlerin bazılarının çok kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Ton balığı konusunda fiyatlar marka ürünlerin yarı fiyatına, ayrıca meyve suyu çeşitleri de oldukça başarılı ve fiyatları benzer ürünlere göre % 25 e yakın daha uygun (sanırım Tamek yapıyor)