12 Eylül 2011 Pazartesi

Nakit mi sıfır borç mu?

Yaklaşık bir aydır bilgisayar ve internet sorunları ile boğuştuktan sonra yine geldim işte!

Malumunuz bu yılın ilk çeyreğinde ikinci bir eve yatırım yaptım ve blogun başlığının altındaki çizelgeden de göreceğiniz üzere şu an itibariyle bir miktarı ödenmiş banka borcu sahibi oldum.

Bu banka borcu 3 parçalı ve mortgage değil. Maalesef ülkemizde bildiğim kadarıyla erken ödendiğinde cezası bulunmayan bir mortgage türü yok. Yani borcunu erken kapayanlardan %2 oranında ceza alınıyor. Vatandaşın borçlu kalması herkesin işine mi geliyor ne?

Bu nedenle borca girmem gerektiğinde öncelikle sırf tüketici kredisi ile bunu başarabilir miyim diye baktım. Evet tüketici kredisi mortgage'dan normalde yüksek ama ben bankacı olan kardeşlerimin yardımıyla avantajlı bazı kampanyalar buldum. Borcumun %37,5'luk kısmı %11,52, %37,5'luk kısmı % 11,03, kalan %25'i ise % 12,60 faiz içeriyor.

Şu anda değil ama 6-8 ay sonra elimde birikecek para ile bu borçlardan yüksek faizli olanı tamamen kapatabilirim. Hatta BES ödemelerimi kısarak, diğer parçalardan birini de kısmi olarak ödeyebilirim. Ancak bu son derece küçük bir Acil Durum Fonu ve sıfır HÖDÖ parası demek. Yani hayli rahatsızlık verici.

Elimde bir miktar nakitle borçlu olmak mı yoksa elimde hiçe yakın nakitle az borçlu olmak mı daha az rahatsızlık verici bunu değerlendirmem lazımdı. Mevcut Tüketici kredi faizlerine bakmak da tam bu arada aklıma geldi. Birkaç bankanın web sitesine baktığımda 36 aylık faiz oranlarının %18'ler civarında olduğunu görünce kararımı verdim. Her durumda elimde az da olsa nakit paranın olması iyi bir şey. Zamanla bu para biriktikçe ve borcum da ödene ödene azaldıkça, elimdeki nakit kalan borcu kapatır noktaya geldiğinde daha da rahatlayacağım. Yani şimdilik borcu yavaş yavaş ödemeye devam! Bu arada mortgage faizleri de zaten benim tüketici kredisi faizlerine erişmiş durumda. Yani doğru bir zamanda doğru bir iş yapmışım. Belli bir süre sonra elimde tatmin edici bir miktar nakit kalacak şekilde yine de borçları kapamaya karar verebilirim ama kısa vadede olmayacağı kesin.

Yine de 2014'ün mayıs ayını iple çekiyorum desem yalan olmaz. Bu borç denen şeyden nefret ediyorum. Üstelik taksitlerim (beyaz eşya vs.) de var. Önümüzdeki 4 aydan sonra taksit yüküm hayli azalacak. Ocak ayı umuyorum ki iyi bir ay olacak.

Hiç yorum yok: