13 Ekim 2011 Perşembe

Kombili Ev

Bugüne kadar hiç kombili evde oturmamıştım. İstanbul'daki evim merkezi sistem. Bu yıl ilk kez kombi ile ısınacağım. Aklımda bin türlü soru var.

Kombiye zamanlayıcı taktırıp, sabah kalkmadan yarım saat evvel çalışmasını, sonra ben evden çıkarken kapanıp, akşam ben eve gelmeden çalışmaya başlamasını ve ben yatarken tekrar kapanmasını programlamak mı daha doğru yoksa mesela 40 derecede sürekli çalıştırmak mı? Acaba Termostat mı taktırmalı? Hangisi daha ekonomik, hangisi daha konforlu?

Bu hafta sonu İstanbul'dayım ama dönünce servis çağırıp, kombiyi kontrol ettireceğim, ondan sonra da herhalde artık kullanmaya başlamak gerekecek. Bugün bile evin soğuğu biraz kırılsa iyi olurdu. Ama kombiyi kontrol ettirmeden çalıştırmak istemiyorum. Evi aldığımdan beri sadece sıcak su için kullandım.

Bu arada Amerikalı arkadaşlarımın kocaman evlerini çok ısıtmak yerine, minimal ısıtarak, konforu evde giyimli dolaşarak ve yatmadan evvel yatağı elektrikli battaniye ile ısıtarak sağladıklarını hatırladım. Kalın eşofman ve polarla, üzerimize örtüler çekerek ve sıcak kakao eşliğinde uzun sohbetler yaptığımızı, sonra da buz gibi odada elektrikli battaniye ile ısıtılmış sıcacık yatağa girmenin keyfini hatırladım.

Merak ediyorum; bu kış ne kadar doğalgaz parası vereceğim? Evi aldığımda 500 TL'lik doğalgaz almıştım. Sıcak su için çok az gidiyor. İstanbul'daki evde yakıt parası için geçen yıl 1000 TL civarı ödeme yapmıştım. Bakalım Ankara ve kombi bütçemde ne iz bırakacak?

Kombi kullanımı için tavsiyesi olan var mı?

5 yorum:

havas06 dedi ki...

Ankara'da 6 buçuk yıl Eryaman'da oturmuştum. (2003-2010 arası.) Merkeze biraz uzaktı ama hem işyerimin servisi vardı, 35-40 dakikada ulaşım sağlanıyordu hem de ev kirası (50 metrekare, bir artı bir şeklinde tanımlananlardan) yakıt dahil 2010 Şubatında ayrılırken 350 TL idi. Şimdi de olsun 450 TL.. Eryamandaki evlerin çoğu (ben 5. etapta idim) merkezi sistem olduğu için az masrafla çok güzel ısınıyorduk. Siz evinizi almıştınız galiba. Keşke kira alternatifiniz olsaydı. Ben Ankara kışını hiç sıkıntısız geçirmiştim merkezi sistem sayesinde.. Ankara kışı çok soğuktur. Zorlar. Evi merkezi sistem olmayan arkadaşlarımdan hatırladığım kadarıyla onlar tamamen kapatmayıp düşük sıcaklıkta tutuyorlardı sıcaklığı.. Tamamen kapatırlarsa sonra yeniden ısınmak için daha çok harcıyorlarmış.. Bir de (ön ödemeli yani kartlı sistem sanırım doğalgazınız) yazdan stok yapmanız mantıklı olmuş. Kışın doğalgaz daha pahalı oluyor.. Bir de alt katınızda ve yanınızda oturanlar hangi odayı daha çok kullanıyorlarsa siz de o odayı kullanarak alttan ve yandan gelecek ısıdan da faydalanabilirsiniz :)

Adsız dedi ki...

Evin size ait olduğunu ve ara katta, iyi izolasyonlu bir daire olduğunu varsayarak benim önerim: Öncelikle kombinin ısıtmada kullandığı suyun kendi optimum sıcaklığı vardır. Bizim evdekinde bu 70 C. Bu sıcaklığı 70 C'de tutun. Evdeki peteklerinizin girişlerindeki vanaları termostatlı vanalar ile değiştirin. Bu vanalardan o odanın sıcaklığını ayarlayabiliyorsunuz. Vanalar su girişini otomatik kontrol ediyor. Bundan sonra tüm vanaları sizin için en uygun sıcaklığa ayarlayın 21-24 C arası birşey olsa gerek. Evden çıkarken de sadece kombinizi kapatın. Eğer programlanabilir kombiyse vana değerlerini değiştirmeden kombiyi yine programlayabilirsiniz.

Hby dedi ki...

T'pol Hanım, bir kaç parça altınım var evde saklamaktan korkuyorum hem de bozdurmadan saklamak istiyorum acaba vadeli hesap hakkında ne düşünüyorsunuz ? Merak ettim ...

T'Pol dedi ki...

Sayın Hby, bu konuyu araştırmam lazım, daha evvel ilgilenmemiştim. Birkaç güne kadar birşeyler karalarım sanırım.

Adsız dedi ki...

Değerli Arkadaşım Ev kendinin ise ilk işin maliyetinden kaçmayıp kombini yoğuşmalı ile değiştirmen Zaten aradaki farkı çok kısa zamanda amorti ediyor.diğer kombiyle soğukta günde 16 m3 gaz kullanacaksan yoğuşmalı da 12m3 kullanıp evde polarla filan da oturmak zorunda değilsin.
Birde kombinizin sıcaklığı ile oynamamak; ısıyı bir azaltıp bir çoğalttığınızda hem evi hem suyu soğuttuğunuzla kalıyorsunuz ısı derecesini azaltıp yakmadığınızı sandığınız gazı ısıyı yükselttiğinizde soğuyan suyu ısıtmak için kullanıyorsunuz. (Varsayalım kombi sıcaklığı 40 dereceye ayarlı,hava güneşli:Radyatörlerden devir daim yapıp dönen su soğumayağı için kombi de suyu ısıtmak için gaz harcamayacak.Ama evden çıkarken 30 dereceye ayarlarsan radyatördeki su 10 dereceye düşecek eve gelip kombini 40 dereceye yükseltiğinde gazın anası ağlayacak isterseniz 1 hafta sizin bildiğiniz gibi 1 hafta da benim önerdiğim gibi deneyin Bakın aradaki evin ısınma ve gaz farkına )
6 yıldır ekim gibi ilk yakarken 35 40 dereceye, havalar daha soğuyunca da 45 -50 ye ayarlayıp 7 / 24 saat hiç kapatmadan kullanıyoruz.evin ısısı 22 derecenin altına düşmez toplamda kullandığım gaz 1200 lira civarında bu arada belirteyim evimizin dış yalıtımı da yok