22 Aralık 2013 Pazar

Arkanıza bakmadan kaçın!

Dün bir hata sonucu kendimi annemle birlikte bir alışveriş merkezinde buldum. Acayip bir kalabalık ve sözde indirimler! Yaklaşan yılbaşı nedeniyle herkes alışveriş derdine düşmüş. Bundan istifade eden perakendeciler de fahiş şekilde fiyatlandırılmış ürünlere sözümona indirim uygulamış gibi davranıyor. Bazı ürünlerin fiyatı gerçekten makul ama bunları da elinize alırsanız kalite sorunlarını kolayca görebiliyorsunuz.

Aşırı kalabalık ve bizi bir şeye bakarken gören tezgahtarların hemen yakamıza yapışması nedeniyle arkamıza bakmadan alışveriş merkezinden hızla uzaklaştık.

Kışlık bir bota, bir de siyah el çantasına ihtiyacım var ama yılbaşı sonrasını beklemeye karar verdim zira, daha makul fiyatlar bulabilmeyi umuyorum. Bir de kardeşimin eşine yeni görevi için hediye almak istiyorum. Sanırım bir gömlek ya da kravat alacağım. Bunun da acelesi yok ama kendisini bu hafta göreceğim için şimdi alsam daha iyi olur.

Eğer mutlaka yılbaşı öncesi alışveriş yapmanız gerekiyorsa size önerilerim var:

1. Mümkünse hafta sonu AVM'lerden uzak durun. Hafta içi imkanınız yoksa, hafta sonu erkenden çıkın ve mağazalar açılır açılmaz ilk 1-2 saati etkin kullanmaya çalışın.
2. 2 Al 1 öde tarzı kampanyaları dikkatle inceleyin. O üründen 2 adet almak gerçekten anlamlı mı?
3. Sırf almış olmak için işe yaramaz, ıvır zıvır hediye almayın. Madem para harcayacaksınız, gri hücrelerinizi işe koşup, gerçekten işe yarayabilecek bir hediye seçin. Mesela bana çok sevimli bir kitap ayracı hediye geldi. Çok da makbule geçti. Biblo gelseydi, bu kadar hoşuma gitmezdi zira zaten evin bu tür ıvır zıvırla dolu olmasından muzdaribim.
4.İNDİRİM sözcüğünün gözünüzü boyamasına izin vermeyin. Ürünü dikkatle inceleyin ve kalitesinden emin olun. Uzun süre kullanamayacağınız kalitesiz ürünlere para harcamayın.
5. İhtiyacınızı iyi tanımlayın. Nasıl bir ürün istiyorsunuz? Rengi ne olmalı? Dokusu ya da malzemesi nasıl olmalı? Birden fazla amaçla kullanabilir misiniz?
6. Sadece Kuru Temizleme gerektiren giyim eşyalarından kaçının.
7. Sonuncusu ve en önemlisi: Bütçenizi aşmayın! renk renk paketlerin cazibesi ve alışverişin sizde yarattığı geçici mutluluk hissinin ardından devasa bir kredi kartı yükü yeni yıla ağzınızda berbat bir tatla uyanmanıza sebep olur.



2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yıllar önce takip etmeye başlamıştım sizi. Verdiğiniz bilgilerin bir çoğunu hayatımda uygulamaya geçirdim. Kolay olmadı. Kredi kartlarını sıfırlamak, mevcut tüketici kredilerini bitirmek ve en sonunda birikim yapmaya başlamak için en başta yaşam şeklimi ve düşünce tarzımı değiştirmem gerekti. Bu konudaki en büyük yardımcım sizin yazılarınızdı, kendi yaşam tarzınızdan yaptığınız alıntılardı bu yüzden size teşekkür ederim. Beni gaflet uykumdan kaldırdınız siz. hayatımın ve paramın kontrolünü elime almamı sağladınız. Aslında siz hiç farketmediniz ama son 3 yıllık süreçte benim yaşam koçum, akıl hocam hatta bazen de arkadaşım oldunuz. Bu yüzden; şimdi tekrar dönmüş olmanıza çok sevindim.
Ama merak ediyorum mesela emekli olmayı düşünüyordunuz oldunuz mu? Ankara daydınız ama İstanbul a dönmek istiyordunuz döndünüz mü?
Finansal bilgi sahibi olmak ve bunları okuyucuya aktarmaktan ziyade sizde hoşuma giden günlük hayatınızdan alıntılar yaparak, bilgiyi yaşamınızda uygulamaya geçirişinizi anlatmanızdı. Aslında kendinizi anlatırken evinizden, eksiklerden ihtiyaçlardan, hafta sonunu nasıl geçirdiğinizden, kilo sorununuzdan bahsederken aslında kişisel finans konusunda da önemli ipuçları vardı.

Ankara'dan Bayan F

T'Pol dedi ki...

Bayan F

Yorumunuz çok hoşuma gitti. Büyük teveccüh göstermişsiniz. Siz hayatınızın ve paranızın kontrolünü ele alırken bir nebzecik olsa ilham kaynağı olabildiysem ne mutlu bana:)

İlginizi çeken konularda yeni yazılar yazacağım söz! Mutlu Yıllar!