6 Ocak 2014 Pazartesi

Motorlu Taşıtlar Vergisi

Otomobil sahibi olmak memlekette ciddi külfet. 2010 Temmuz'unda tescil edilen ve 1400 cc motoru olan aracımın yıllık vergisi 644 TL. Trafik Sigortası, Kasko, bakım, benzin derken paralar cepten uçup gidiyor. Son gelen ÖTV zammı ile birlikte otomobil sahibi olmak iyice zorlaştı.

Uzun yola seyahate otomobille gitmeyi seviyorum. Annemi Ankara'dan getirip, götürmek, onunla tatile çıkmak için de araba büyük kolaylık sağlıyor. Kapının önünde aracımın olması, işlerimi kolayca halledebilmem, emekli olduğum için İstanbul trafiğinden kaçınabilmem de bana avantajlı geliyor. Ancak bu durumun sürdürülebilirliği konusunda ciddi endişelerim var.

Arabamı kısa vadede yenilemeyi düşünmüyorum. Uzun süre kullanmayı umuyorum ama elbette mümkün olup olamayacağını bilmek güç. Bazen günlük kiralanan araçlar ilginç geliyor. Bugün gittiğim bir AVM'de Yo-Yo araç kiralamayı görünce acaba bu tür bir hizmet benim için anlamlı mı diye düşünüyorum ancak oturup da hesap yapmadım. Uzun yol seyahatleri için de normal oto kiralama yapılabilir.

Neyse daha bunları düşünmek için erken sanırım...


Hiç yorum yok: