12 Mart 2008 Çarşamba

İş Ararken

Ani bir kararla beni mutsuz eden işimi bıraktım. Esasında tam da böyle olmadı. Uzun zamandır beni sıkmakta ve üzmekte olan işimi bırakmaya zaten niyetlenmiştim ve bunun için de hesabımı kitabımı yapmıştım. Niyetim iş bulup, öyle bırakmaktı ama maddi açıdan bu şart da değildi. En fazla Haziran’a kadar dişimi sıkar öyle bırakırım derken, daha fazla çekmemeye karar verdim. Kabalık hayatta tahammül ettiğim bir şey değil.

İş arama serüvenimin 3 ila 6 ay arası sürmesini bekliyorum. Param da var ama yine de bazı tedbirleri devreye sokmakta fayda var dedim. İnsan kendisini en kötüsüne hazırlamalı. Neler yaptığıma bir bakalım:

1. Öncelikle ayda 500 YTL ödemekte olduğum BES’i 100 YTL’ye indirdim.
2. Diyetisyenimle bundan böyle hafta bir değil 15 günde bir görüşmek üzere anlaştım. Zaten iki ay kadar evvel kendisi bunu teklif etmişti ama o zaman henüz buna hazır olmadığımı düşündüğüm için istememiştim.
3. Araba almamaya karar verdim. Mümkün olduğu müddetçe kardeşimin aracını kullanacağım.
4. Karşıya geçmem gerektiğinde taksiye atlayıp, bütün yolu o şekilde gitmiyorum. Efendi efendi, denizyolunu da kullanıyorum. Hatta geçen gün dolmuşa binmeyi de becerdim. (Lütfen bunu ukalalık olarak almayın, güzergahlardan haberim yok onun için bunu başarı sayıyorum).
5. Dışarıda yemek yeme konusunu sadece sosyal ortamlarla sınırladım. Eve hazır bir şey getirtmiyorum, ya da tek başıma dışarıda yemek yemiyorum.

CV göndermeyi planladığım danışmanlık şirketlerinin tamamına CV gönderdim. Yakın çevremle de sürekli temastayım. Bakalım yeni bir iş ne zaman kapımı çalacak?

Benim için kötü senaryo uygun bir işi 1 yıl boyunca bulamamak olur. Eğer 1 yıl süreyle birikimlerimden yemek zorunda kalirsam, toplam tasarruf hedefimin %25'inden %17'sine düşerim. Bununla yaşayabilirim ama umarım bu iş o kadar da uzun sürmez.

3 yorum:

ilerya dedi ki...

Bir yıl işsizlik kavramı kabus,inceden ve/veya kemikleşerek, bilinç altı yansıma olur,
Lütfen telaffuz bile etmeyiniz,
Aktif kişinin mevzuat ve pratikten uzak kalması bilindiği üzere negatif etki ve baskı yapar,
2008 bireysel ve kurumsal pozisyonların incelenmesi ve irdelenmesi için en özemli zaman dilimlerinden,,
Bu sebeple en kısa zamanda iş hayatınıza dönmeniz dileğiyle,,,

Buyruk dedi ki...

Blogunuzu kısa bir süre önce buldum. İş dünyasına yeni atılmış, atılmak üzere olan bir mühendis olarak, bilgimin olmadığı alanlarda sayenizde yeni şeyler öğrenmeye başladım, gerçekten de yararlı buluyorum yazdıklarınızı. Daha bu ilk yorumum, bundan sonra da devamı gelecektir. Yalnız öncesinde sormak istediğim bir iki özel konu var. Sağ taraftaki e-posta adresine mesaj atmam uygun olur mu acaba? Teşekkürler...

T'Pol dedi ki...

Ilerya- Haklisiniz, telaffuz dahi etmemek lazim. Iyi dileğiniz için teşekkürler.

Buyruk Utku- Mail atmanizda sakinca yok ama o adresi nadir kontrol ediyorum. Kisa surede yanit alamazsaniz gucenmeyin yani.