6 Mart 2009 Cuma

Kıdem Tazminatı ve Askerlik - 2

Hatırlarsanız, Sevgili Eko-Mühendis'in kardeşinin aklını karıştırmışlardı. Ben de kıdem tazminatı konusunu araştırmaya söz vermiştim.

Bugün çok deneyimli danışmanımıza konuyu açtım. Uygulamada hiçbir değişiklik yokmuş yani Eko-Mühendis'in kardeşi Sülüs Raporu'nu sunduğu takdirde kıdem tazminatını alabilirmiş. Bu konu ile ilgili kanun ve ilgili madde de şöyle:1475 no’lu iş kanununun 14. maddesi.

Bu arada ufak bir not: 1475 no'lu iş kanunu 4857 no'lu kanunun yürürlüğe girmesiyle yürürlükten kalktı ama buradaki istisna kıdem tazminatını düzenleyen yukarıdaki madde. Yani 1475 artık geçerli değil deseler dahi, 1475'in 14. maddesi hala geçerli.

Benim önerim Eko-Mühendis'in kardeşi, çalıştığı şirketin İnsan Kaynakları Bölümü'ne başvursun, olumsuz yanıt alırsa, yazılı olarak gerekçe istesin. Zira dava açtığı takdirde şirketi en yüksek ticari faiz üstünden cezalı tazminat ödemeye mahkum olur.

Tekrar hayırlı tezkereler diliyorum kendisine.

1 yorum:

Investor dedi ki...

T'pol çok çok teşekkür ederim gerekli çalışmayı kardeşimle birlikte yapacağız.