4 Ocak 2010 Pazartesi

Sigara Parasına

Ben sigara içmem. İçene de kızarım zira sigaranın kokusunu çok dayanılmaz buluyorum. Kapalı mekanlarda sigara yasaklandığında sevinmiştim, şimdi de dışarıda oturmanın keyfi kaçtı diye düşünüyorum. Geçtiğimiz yıl New York'ta parklar ve plajlarda da sigara yasağı konması gündeme gelmişti. Orada açık havada da her yerde sigara içilemiyor. İlginizi çektiyse şu yazıyı okuyabilirsiniz.

Sigara sağlığa çok çok zararlı ama öyle büyük bir endüstri ki kimse bunu yasaklamaya bu noktada cesaret edemez. İçmeseniz ama içilen ortamda bulunsanız dahi en az içen kadar zarar görüyorsunuz deniliyor. Bilimsel tarafını pek bilmiyorum. Zararlı olduğuna inanıyor ve kokusundan şiddetle nefret ediyorum.

Birkaç gündür sigaraya yapılan zamlarla ilgili haberler dikkatimi çekiyor. Bugün yayınlanan fiyatlara baktım. Anlaşılan bir paket sigaranın fiyatı 4-7,5 TL arası değişiyormuş. Küçümsenecek para değil. Bir kişi ortalama fiyatlı bir sigaradan günde yarım paket içiyor olsa ayda yaklaşık 85-90 TL arası bir parayı sigaraya veriyor demektir. Pekiyi bu sigara parasına neler yapılabilir? Aşağıda vereceğim örneklerdeki fiyatları rastgele bir marketin sitesinden aldım ve yuvarladım. Çok daha uygun fiyatlarla alışveriş yapılabileceğinden eminim.

85-90 TL ile,
44 Litre Pastörize Günlük Süt veya,
21 Kg. Tava Yoğurdu veya,
315 adet yumurta veya,
5 Kg. Kıyma veya,
15 adet bütün tavuk veya,
12 Kg. Alabalık veya,
25 Kg. Ispanak veya, 32 Kg. Kereviz veya,
60 Kg. Lahana veya,
45 Kg. Elma veya,
30 Kg. Muz alabilirsiniz.

Şimdi dar gelirli olup, günde yarım paket sigara içen bir kişinin ailesini nelerden mahrum ettiğine siz karar verin.

Sigaranın sebep olduğu hastalıklardan ve bunların tedavisinin pahalılığından söz etmiyorum bile...

Haliniz vaktiniz yerinde olsa bile gelin bu sene sigarayı bırakın, tasarruf ettiğiniz parayı zor durumdaki insanlara yardım yapmaya, hobilerinize, ya da sizi mutlu edecek başka bir şeyler yapmaya ayırın.

Okuyucular arasında bu sene hedefi sigara bırakmak olan kimse var mı? Varsa izleyecekleri stratejiyi ya da deneyimlerini buradan paylaşmak isterlerse bana mail atabilir ve bloga konuk yazar olabilirler.

4 yorum:

B. dedi ki...

Sigara konusunda hemfikiriz. Çok sevdiğim arkadaşlarım bırakmak istedikleri halde, çeşitli denemelere rağmen bırakamıyorlar ve bundan rahatsızlar. Sigarayı bırakabilen arkadaşlarımız da yazsa tecrübeleri çok işe yarardı.

Blogtaki arkaplan değişikliği de çok güzel olmuş.

kirmizipikini dedi ki...

gecen sene bende bırakmıştım. 6 ay sonra azar azar başladım. Mart ayından beri içiyorum. 01 cakta bırakcaktık eşimle birlikte. O içmiyor , ben 2-3 tane günde içiyorum. her türlü etkinlik için param yok deyip durduğumuz bu günlerde 1 aylık para ile neler yapılmaz. Benim içtiğim sigara 4,5*30=135 lira her gün 1 paket içmesem de ortalama bu rakam çıkar.
Son bıraktığımda çok yemiştim. 10 kilo aldım. bu sefer spor salonuna kaydımı yaptırdım. ve birden bırakmamaya karar verdim.Spor salonuna verdiğim para bile aylık sigara parasını bulmuyor. Üstüne birde kıyafet parası kalıyor :))

çağatay dedi ki...

20 yıl içtikten sonra bırakalı 6 yıl oldu. formül basit.herhangibir hastanenin göğüs hastalıkları bölümüne gidilsin.orada akciğer kanserinden yatan hastaların ölümü beklerken ne çektikleri görülsün.
yine de bırakamam deniliyorsa iki katına çıkarılsın.

Sibel dedi ki...

Merhaba,
Ben 4 yıl boyunca günde yarım paketten 1 pakete kadar değişebilen miktarlarda sigara içip 9 yıl önce bırakmış biriyim. Beni motive eden tek bir cümle oldu, bir psikologun kitabında okuduğum: Sigara içmek bilinçaltında kendini değersiz görme ve daha da derinlerde ölme isteğiydi. Doğru veya değil, bu bana tokat gibi çarptı ve ben sigaraya muhtaç değilim dedim. Gerçekten isterseniz yapamayacağınız hiçbir şey yok. Kendinizi önemseyin yeter ki. Bağımlı olduğunuz birşey olmayınca hayat çok daha keyifli. Bunu deneyince anlıyor insan daha önce neler kaybettiğini.
Sevgiler...