18 Ağustos 2011 Perşembe

Sigorta Şirketleri ile Dans - 1. Bölüm

Muhtemelen memlekette sigorta konusunda çok hassas olan az sayıda vatandaştan biriyimdir. DASK, konut sigortası, aracı trafiğe çıkartmadan KASKO yaptırmak gibi huylarım vardır. Özel sektörde çalıştığım için de yıllar boyunca hep özel sağlık sigortam oldu. Yıllar önce ömür boyu yenileme hakkı elde ettiğim için çalışmadığım dönemde de bu sigortayı devam ettirmek istedim. Fakat bir önceki uyuz sigorta şirketi haksız yere bir istisna uyguluyordu. Uzun araştırmalardan sonra karar kıldığım yeni şirkete bu durumu anlattım onlar da bana belli bir testi geçersem sözkonusu istisnayı kaldıracaklarını söyledi. Testi geçtim, istisna kalktı, ben de onlarla anlaştım. Zaten istisnaya konu olan hastalıkla bir alakam olmadığından 2007’den 2011’e kadar geldik.

Bu sene basit bir şikayetle doktora gittiğimde bir nevi tam kontrol olsun diye birkaç pahalı test istedi. O da ne? Meğerse istisnam varmış! Gerçi poliçeme bunu yazmamışlardı ama anlaşılan sinsi bir şekilde bunu kayıtta tutup, ilk gereken zamanda beni yarı yolda bırakmışlar. Sigorta şirketi bu masrafları ödemedi. Doktorumla konuştum ve bana bir rapor verdi. Testlerin temiz çıktığını kalp-damar hastası olmadığımı belgeledi. Ben de tüm test sonuçlarını ve doktor raporunu sigorta şlrketine yolladım. Buna mukabil bana istisna uygulamaya devam edeceklerini bildirdiler. Bu durumda ben de söz konusu sigortamı iptal ediyorum. Zaten aynı istisnayı uygulayan ve şirketim tarafından finanse edilen başka bir şirketten hizmet alıyorum. Kalp-damar tetkiklerini her yıl cebimden ödeyerek yaptırsam, sigortaya kendi ödediğim prim kadar tutmaz. Kaldı ki SGK anlaşmalı doktorlardan özel hastanelerde hizmet alabilirim . O halde ne diye devam edeyim ki?
Sigorta şirketlerinin bütün oyun planı hasar ödememek, tüketiciyi bıktırmak, “lanet olsun” dedirtmek üzerine kurulu sanırım. Hal böyleyken hiç ağlayıp, vatandaşta sigorta bilinci olmadığından bahsetmesinler. Esas sigorta bilinci olan vatandaş enayi yerine konuluyor!

Sigortanın iptal edilmesi için dilekçe yollamadan evvel müşteri hizmetlerine yazılı olarak başvurarak, 1 Eylül 2011’den itibaren sigortayı iptal edersem geri alacağım prim miktarını ve halihazırda kredi kartıma yansımış olan taksitlerin akıbetini sordum ve yazılı bir yanıt aldım. Yazdığım dilekçeye de bu yazışmaları ekledim ki, sonradan çamura yatacaklarsa iki kere düşünsünler. Bakalım ne olacak? Adam gibi iade yapıp, sözleşmemi feshedecekler mi yoksa türlü çeşitli zorluk çıkartacaklar mı?

Hiç yorum yok: