5 Şubat 2012 Pazar

Emlak Vergisi

İnsanın gereksiz masrafa girmesini önleyen en önemli şeylerden biri de vergileri takip etmek bunları bütçelemek ve zamanında yatırmayı becererek ceza ödememektir.

Geçen yıl bir daire aldığımı birçok okuyucum biliyor. İlk yıl bu daire için vergi tahakuk etmeyeceğini biliyordum. Onun için Kasım ayında bağlı olduğum belediyenin web sitesini kontrol bile etmedim.

Bu yılın bütçesini yaparken 2. konut için Emlak Vergisi kalemi açmadığımı fark edince, hemen belediyenin web sitesini kontrol ettim. Bu yıl artık bu yeni daire için vergi ödeyeceğim. Yıllık toplam 93 TL. Mühim bir meblağ değil ama yine de cezalı vergi ödemek istemem.

Bu sene kardeşim de Motorlu Taşıt Vergisini son dakikaya bırakmış, sonra da Internetteki yoğunluk yüzünden son akşama kadar vergiyi ödeyememiş. O gece de tiyatroya biletleri olduğundan benden rica etti. Neyse ki fazlaca uğraşmadan ikisinin de vergilerini yatırdım. Böylece cezaya düşmediler.

Bu memlekette hem benzin anormal pahalı hem de otomobil alırken tabi olduğumuz vergiler. Otoyollar çoklukla paralı. Hal böyleyken üstüne bir de MTV ödemek bana fazla geliyor doğrusu.

Hiç yorum yok: