5 Ağustos 2008 Salı

Bekarlar için Yemek Tarifleri - 1 (Eko-mühendis Özel Sayısı:)

Blogumun okuyucularından Sevgili Eko-Mühendis'in yemek yapmakla hiç ilgisi yokmuş ama yemek pişirenlere de özeniyormuş. Bu durumda basit bazı tarifler verip, kendisine bir hobi kazandırayım dedim. Belki tariflerimi dener.

Bulgur Pilavı

1 Su Bardağı Pilavlık Bulgur
1 ufak soğan
1 orta boy domates
1-2 tane arzuya göre acı ya da tatlı biber
Tuz-Karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağı

Bulguru ölçüp, bir süzgeçte yıkıyoruz. Bir tencerede, küp küp doğradığımız soğana, yine küp küp doğradığımız domatesi ve ufak kıydığımız biberi ilave ediyor, tuz-biber ekleyip, tüm bunları soğanlar saydamlaşana kadar orta ateşte zeytinyağı ile kavuruyoruz. Daha sonra bulguru ve de 1 bardak suyu ilave edip, karıştırıyor, kapağını kapatıp, altını iyice kısıyoruz. Pilav suyunu çekince bulgur damak zevkimize uygun pişmiş mi diye kontrol edip, biraz daha pişmesi gerekiyorsa biraz daha su ilave ediyoruz. Her bulgur farklı su çektiği için ve de kişiden kişiye damak zevki fark ettiği için azar azar su ilave derek kıvam yakalamak çok kolay. Pilav suyunu iyice çekince, kapağı kapalı olarak biraz dinlenmeye bırakıyoruz.

Bunun yanına bir cacık yaparsanız, ızgara tavukla süper gider. Tavuk göğsünü soya sosu ve biraz bal ile bir süre terbiye edip, yağsız tavada ızgara yaparsanız, çok lezzetli oluyor. İşte basit bir menü.. Afiyet olsun... Yaklaşık yarım saatte hazır olabilir.

3 yorum:

Investor dedi ki...

:D:D:D

Yakın zamanda evde kimse olmayacak bu yemeği yapmaya çalışacağım..

Bu arada tüm bekar olan ve yemek yapmayan kişiler adına size teşekkür ederim..

Mister No dedi ki...

Nette pratik yemek arıyordum.yemek tarifleri çok malzeme gerektiriyor ve bazı şeylerin bilindiği varsayılıyor.Ben de en sonunda sizin bloga geldim.
Makarna ve menemeni aşamadım henüz,yemek yapmakla ilişkim böyle.Yemek tarifi etiketli yazılarınıza baktım,tam benim gibilere hitap ediyor.
Bekar olan ve yemek yapamayan kişiler adına ben de teşekkür ederim.
Pirinç nasıl yapılır? :)

Mister No dedi ki...

Bulgur pilavını sizin tarifinizle pişirdim. Teşekkür ederim.