1 Eylül 2008 Pazartesi

Misafir Blog Yazari

Bugün Keynesian006 blogumda misafir. Kendisine çok teşekkür ediyor ve her zaman konuğum olmasını umduğumu belirtmek istiyorum. İşte yazısı:

"Tam anlamiyla bir yazi yazma opsiyonu hala sakliyorum.
Ama bir yandan da kisisel finans konusunda ilgili olanlara bir kac tuyo vermek istiyorum.
Iki tuyomuz da bir perakende magazasindaki imkanlardan.
Burasi Kipa.

Kipa'da soyle reyonlara rastladim:
Bazi reyonlarda ambalajinda kusur olan, son kullanma tarihi yaklasmis
veya bunlara benzer ufak tefek kusurlari olan urunler -ki bu urunler genelde gida urunleri normal satis fiyatindan cok daha dusuk fiyatlara, bazen de %50'dan daha yuksek iskontolara satiliyor.
Ornegin ben kucuk kizima cok sevdigi 6'li buyumixleri, sirf urunun 6'li setinin bozulmasi nedeniyle, neredeyse yari fiyatina satin aldim.

Bir baska gida urununu ise sadece urunu bir kac gunde tuketmek istediginizde
saklamak amaciyla kullanacaginiz ust kapagi kayboldugu icin %30 gibi bir indirimle satisa sunmuslardi.
Ben de bu urunu bu fiyattan alip ayni gun mideye indirdim.
Ozetle, bu tur reyonlardan alisveris yapmayla 'karizmanizin cizilmeyecegini'
dusunuyorsaniz degerlendirmenizi oneriyorum.

Ikinci tuyomuz yine ayni hipermarketten. Malum onumuz Ramazan. Marketler 'Ramazan paketi' diye tabir edilen hayir islerinde de kullanilan bir takim kuru gida urunlerini bir araya getirip satiyorlar.
Bu markette boyle bir seyle karsilastim. Boy boy paketler yapmislar.
Bu paketlerin icine ayni zamanda 10'ar ytl'lik hediye cekleri koymuslar. 10 ytl'le satilan en kucuk paketlerde de bu ceklerden var. Bu cekleri Ekim ayi icerisinde 50 ytl uzerindeki alisverislerinizde kullanmaniz gerekiyor. Zaten bir hipermarkete girip de 50 ytl'nin altinda kolay kolay alisveris yapmaz insanlar.

Bu durumda, ayni magazaya Ekim ayinda da ugrayacaginizi dusunuyorsaniz, 10 YTL'lik kucuk bir Ramazan paketini ihtiyac sahiplerine her hangi bir maliyete katlanmadan (ya da cok kucuk maliyetler diyelim) ulastirmaniz mumkun.
Ama biz yine de en azindan 15 YTL'lik paketleri tavsiye ediyoruz.
Bir de Ramazan ayi boyunca yapacaginiz hayir islerinin bununla sinirli kalmamasini.
Tasarruflu insan, zaten kendinden cok baskalarini da dusunen insandir.
Oyle degil mi, efendim? Benden simdilik bu kadar.

(Yazimi donup okumadan size gonderiyorum. Varsa tapaj veya dilbilgisi hatalarini duzelterek blogunuzda yayinlamak tamamen sizin inisiyatifinizde. Telif hakki felan da yoktur, ayrica :))

sevgi ve saygilar,
Keynesian006"

Hiç yorum yok: