3 Eylül 2008 Çarşamba

THY'nin ihalesi sonuçlandı ve Garanti 3 yıl daha mil kampanyasına Shop & Miles ile devam edecek. Haberi buradan okuyabilirsiniz.

Böylece benim de hangi kredi kartını kullanacağım netleşti. Tek problem Shop & Miles kartını iptal ettirmiş olmam:) Gerçi programı duyurmalarını ve avantajları açıklamalarını bekleyeceğim, bir de Nisan ayını. Neden mi? İşte sebebi:

Bu yıla kadar Yapı Kredi Bankası'nın Worldcardında biriken tüm puanlarımla hep Amerika uçak bileti aldım. Hatta 2005'te ve geçtğimiz Nisan'da ikişer bilet almayı başardım. Avans puan diye bir uygulamaları var, merak eden buradan okuyabilir. Bu yıl da yine avans puan kullanarak bilet aldım fakat bir de baktım ki, eskisi kadar puan kazanıp avans puanları yerine koyabilmek için 4 kat daha fazla harcama yapmak lazım. Yani Nisan'a kadar Worldcard kullanmak durumundayım. Muhtemelen puanları yerine koyamayacağım onlar da kalanı fatura edecek ama miktar cok muhim degil. Garanti'nin Bonus Kartını da kullanıyorum. Biriken bonuslari BES'e aktarıyorum. Bu yüzden en azından BES ödemelerimi Bonus ile yapıyorum. Niyetim Nisan'dan sonra sadece Bonus kullanmaktı ama eğer Garanti'nin yeni kampanyası uygun olursa sadece Shop & Miles da kullanabilirim. Ben sadece 2 kart kullanıp da bu kadar ikileme düşerken 6-7 kartı olanlar ne yapıyor çok merak ediyorum.

Worldcard'in 17 yıllık müşterisiyim. Benim için bir dönemin sonuna gelmek, eski bir dosta veda gibi olacak bu kartı kapatmak.

Her bankanın her kampanyasına itibar edip de bir sürü kart alanlar hiçbirinin sunduğu avantajlardan doğru düzgün yararlanamıyorlar demektir.

2 yorum:

pelin dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun Sevgili T'Pol,
Yazılarınızı düzenli olarak takip ediyorum ve tavsiyelerinize uymaya çalışıyorum..Yalnız birşeyi anlamıyorum:Gelirinizin yüksek olduğunu biliyorum fakat sizin gibi para harcama konusunda bu kadar dikkatli biri nasıl oluyorda harcamalarından biriktirdiği puanlarla uçak bileti alabiliyor?Lütfen yanlış anlamayın.Amacım samimiyetinizi sorgulamak değil.Sadece bildiğim kadarıyla uçak bileti alabilecek kadar puan toplayabilmek için yıllık enaz 40000 Ytl gibi bir harcama yapmanız ve bu puanları iki yıl içinde kullanmanız gerekiyor. Ben de yazılarınızı okumaya başladığımdan beri çok daha tutumlu davranmaya başladığım için kredi kartı harcamalarım minimum düzeyde:)bu düzeyde (600-700 YTl civarında) harcama yaparken puan biriktirip uçak bileti alabilir miyim, k.kartımı değiştirmeme değer mi, onu anlamaya çalışıyorum.Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler.Gelecek yazılarınızı merakla bekliyorum..Sevgiler..
Pelin

T'Pol dedi ki...

Pelin Hanım Merhaba,

Sorunuzu şöyle yanıtlayayım: Ben hemen herşey için kredi kartı kullanıyorum. Bireysel Emeklilik, Hayat, Ev, DASK ve sağlık sigortalarımı, tüm market alışverişlerini, aklınıza gelen hemen herşeyi kartla ödüyorum ama bütçemi ve nakit hareketlerimi her gün kontrol ettiğim için her ay bu kartların (2 tane zaten) borcunun tamamını ödüyorum. 15 yıldır kredi kartıma faiz gerektiren bir harcama yapmadim. Benim aylık kredi kartı harcamalarım 2,000 YTL'nin üstünde. Biliyorsunuz üye işyerleri ile alışveriş yapınca daha da çok puan toplanıyor. Buna da dikkat ediyordum. Bu şimdiye kadar yaklaşık iki senede bir Amerika bileti almaya yetiyordu ama belirttiğim gibi YKB kuralları değiştirdi. Ben de gelecek mayıs ayında artık Shop and Miles'a geçerim diye düşünüyorum. Tabii kampanyaları iyi olursa, yoksa mecburen uçak biletlerini kendim satın almak zorunda olacağım. Mühim olan ödeyemeyeceğimiz kredi kartı borcu yapmamak. Bunu bir ödeme aracı olarak kullanırsak ve ipin ucunu kaçırmazsak, her harcamayı bununla yapmakta bir sakınca yok.