11 Mayıs 2009 Pazartesi

Kocam bana baksın! (1)

Başlığa bakıp evlendiğimi sanmayın, hele bu yaştan sonra evlilikle hiç işim olmaz. Ayrıca umarım hayatımı kimseye muhtaç olmadan tamamlarım. Ne biri bana muhtaç olsun, ne ben başkasına! Amin!

Geçenlerde bir okurum kızkardeşi hakkında endişelendiği için bana bir e-mail göndermiş. Özetle çok iyi bir okulun Uluslararası İlişkiler Bölümü'nden mezun olmak üzere olan kızkardeşinin mevcut kriz ortamından etkilendiğini ve mezuniyetten sonra çalışmak yerine evlenmeye niyetlendiğini anlatmış. Okurum babasının etkin bir çevresi olduğunu ve kızkardeşine iş bulmasında yardımcı olabileceğini ve evlenmeye niyetlenen kardeşinin henüz bir erkek arkadaşı ya da sevgilisi olmadığını (ben olsam bundan o kadar emin olmazdım) belirtmiş. Benden tavsiye istemiş.

Aslında bu sorun birkaç yazıya malzeme olacak bir konu. Öncelikle okurumun sorularından başlayayım sonra kendi açımdan işin etik ve bireysel finans boyutlarını irdeleyeyim:

1. Okurum kardeşinin yüksek lisans yapmasının şart olduğunu düşünüyor. Ben de buna katılıyorum zira kızkardeşi bir şirkette ya da kurumda çalışmayı gerçekten arzu etmezse, akademisyen olmaya yönelebilir. Üstelik krizin etkileri daha sürecek. Uzun süre iş aramakla vakit kaybetmek yerine sıcağı sıcağına yüksek lisans yapmasında fayda var. Her durumda kızkardeşin çalışması gerektiğine inanıyorum. Kendi nedenlerimi sonraki yazılarda açıklayacağım.

2. Okurum Uluslararası İlişkiler mezunu biri çalışmaya başladığında ondan beklenen işler nelerdir diye sormuş zira kızkardeşinin iş hayatı konusunda bilgili olmadığı için tedirginlik duyduğunu düşünüyor. Seçeceği kuruma ya da şirkete bağlı olarak kendisinden beklenen işler çok çeşitli olabilir. Doğrusu bu meslek hakkında pek fazla fikrim yok. Okuyucular arasında bu konuda yorum yapabilecek olan varsa, lütfen yorum yazsın. Ancak, birkaç tahmin yürütecek olursam: Dışişleri Bakanlığı sınavla Uluslararası İlişkiler mezunlarını işe alıyor. Dışişleri Bakanlığı web sitesinden orada yapılan işler hakkında bilgi edinilebilir. Benim bu bölümden mezun bir arkadaşım tanınmış bir gazeteci/televizyoncu oldu, bir diğeri ise büyükelçi.

Okurumun kardeşi eski mezunlarla irtibat kurup, ne tür işler yaptıklarını öğrenebilir. Eminim eski mezunlarla irtibatta olan hocalar vardır ve böyle bir konuda kendisine yardımcı olabilirler.

Dünya Bankası, Birleşmiş Milletler, UNICEF gibi organizasyonlarda da iş imkanı olabilir.

Okurumun kızkardeşi çokuluslu bir şirkete girebilirse, pek çok dalda gelişme fırsatı bulabilir. Satış, operasyon, satınalma, kontrat yönetimi gibi konular hemen ilk akla gelenler. İş hayatı hiç de çekinilecek birşey değildir. Sonuçta çalışıulan her kurum 0. km bir çalışanı eğitmek ve ondan sonra kendisinden iş beklemek durumundadır. Bana sorarsanız iş hayatı okuldan daha kolay. Yeter ki öğrenmeye hevesli, iyiniyetli ve çalışkan olun.

YARIN: Etik açıdan çalışmak neden şart?

Hiç yorum yok: