10 Mayıs 2009 Pazar

Özgeçmişinizdeki Boşluklar ve Sık İş Değiştirmeler

Geçenlerde bir okuyucum sık iş değiştirmiş olduğundan ve bunu mülakatlarda anlatmaktan zorlandığından bahseden bir e-mail atmış. Benim de aynı sorundan muzdarip olduğumu anlattım ona ve bu konuda bir yazı yazmaya söz verdim.

20 yıllık iş hayatımda biri 7 diğeri 5,5 senelik iki uzun süren işim oldu. Bunların dışındakiler 7 ay ile 2 sene arası. Mülakatlarda bazen buna takılan kişiler olabiliyor elbet. Açıklama yaparken şunlara çok dikkat ediyorum:

1. Ayrıldığım işyerini ve beraber çalıştığım insanları asla kötülemiyorum.
2. Sağlık bahanesini kullanmıyorum.

Genelde eğer çok kısa çalıştığım bir yer sorgulanıyorsa, hatanın bende olduğunu ve yeteri kadar uygun bir iş olup olmadığını düşünmeden işi kabul ettiğimi ve sonradan mutlu olamadığımı söylüyorum. Bazen de benim verebileceğim, karşı tarafın da alabileceği birşey kalmadığı için, kendimi geliştirmek için farklı bir iş tercih ettiğimi belirtiyorum.

Bu konuda inandırıcı ve biraz da politik olmalısınız. Yalan söylemeyin ama gerçeği işinize geldiği şekilde anlatın. Ayrıca bu konuyu da uzatmamaya ve kapatmaya bakın. Mülakatlarda önemli olan sözkonusu iş ile sizin yetkinliklerinizin ne ölçüde paralel olduğunu saptamaya çalışmak ve bu konu üstüne yoğunlaşmaktır.

1 yorum:

Ilknur dedi ki...

Çok teşekkürler T'pol Hanım. Önerileriniz hep aklımda olacak:)