14 Mayıs 2010 Cuma

Meyvenizi mıncıklatmayın!

Birçok markette içim kalkıyor, kiraz, kayısı, çilek, erik gibi meyvelerden alamıyorum. Bugün de öyle oldu. Ankara'da anneme yakın ufak bir market zincirinin mağazasına girdim. Girişte çilekleri ve kirazları mıncıklayanlardan tiksindiğim için meyve alamadım. Şöyle aklı başında laftan anlayan tipte bir görevli aradım ama gördüklerimin hepsi "Bezgin Bekir" ayarı çekilmiş tipler olduğundan boşuna nefes tüketmedim. Eve gelince anneme o marketten alışveriş yapmamasını, en azından mıncıklanma ihtimali olan yiyeceklerden almamasını tembih ettim.

Neden pisiz biz? Hani Elhamdilüllah Müslümandık? Hani temizlik imandan gelirdi?

Otomobil camından gofret kağıdı, mendil, sigara atan, yere tüküren, inşaat döküntüsünü ilk bulduğu yere döken, çöp torbalarının ağzını adam gibi bağlamayan ve çöpçüleri adam yerine koymayanlara YUH olsun yani! İnsanı zorla sinirlendiriyorlar.

Yine bugün bir alışveriş merkezinde birşeyler atıştırırken yan masadaki genç çift dikkatimizi çekti. Burger King'ten standart tepside efendi gibi hepsi paketlenmiş olarak aldıkları yiyecekleri tüm masaya döke saça nasıl yediklerine ve o kadar pisliği arkada nasıl gönül rahatlğıyla bıraktıklarına şaştık kaldık. Ben tepsinin dışına birşey düşürsem mutlaka alır, peçeteyle kirlettiğim yeri silerim. Sonuçta oraları temizleyen asgari ücretle çalıştırılan insanlar. Zaten yaptıkları işin çekilir yanı yok, niye iyicene zora sokalım ki?

Niye pisiz biz? NİYE? Anlamak mümkün değil.

1 yorum:

Hüseyin MEÇO dedi ki...

tpol hn.
pislikte pis olmakta hep karakter meselesi.örneğin,

geçen hafta okmeydanı bakırköy yönüyle e 5 te otomobilim ile ilerlerken iyi bir bmw den öyle bir çöp attılar ki yuh olsun.onları geçtim birde baktım iki bayan...

arabada ne kadar selpak vs.kullanılmış mendil atamadığım çöp varsa elime aldım.tam önlerinden arabalarının önüne düşecek şekilde attım.hedef tamamdı.tabii bağrıştık.....

kim olursa olsun bu karakterleri bozulmuş olan.... ları artık kimse düzeltemez. inanılmaz olarak sayıları artıyor.

üzülmeyin gülün geçin.