13 Ağustos 2008 Çarşamba

Bu sefer de bir kurabiye reklami tepemi attırıyor...

Daha evvel Müslüm Gürses'in "ihtiyacım var" temalı kredi borcu özendirici reklamına kızmıştım. Bu sefer de bir kurabiye reklamına kızıyorum. Evin aptal oğlu annesinden borç alıp, devekuşu çiftliği kurmuş, kuşlar ölünce batmış. Annesine geliyor anlatıyor o da oturduğu evi satıp tavuk çiftliği kurabileceklerini söylüyor! Böyle insanlar öyle çok ki... Annesinin babasının yıllarca biriktirdiğini anlamadıkları işlere yatırıp, o insanları rahat etmeleri gereken yaşlarda husursuz edip, beş parasız bırakan... Üstelik de reklam annenin bu fedakarlığı bir şekilde annelerin böyle davranması gerekiyormuş, anne dediğin tam da böyle olurmuş şeklinde bir mesaj içeriyor. Bunu yazan insanı çok merak ettim. Hiç mi kafası çalışmıyor?

Yazık diyorum başka birşey demiyorum!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Esasında reklamdan derin anlamlar çıkarmak ne derece doğru tartışılır ama espiri-sempatiklik ve hoşluk olarak sınıfı geçtiğini yakın çevremden gözlemleyebiliyorum.Yine de reklam analizi yapan bir tanıdığım var ona danışacağım netice aldığımda bildiririm.

Adsız dedi ki...

Blograzzide sevimsiz bilginin blogu mevcut ve reklam üzerine yorum yapıyor.Burma kurabiye reklamını da yorumladı ilgilenirsen bakabilirsin.