10 Eylül 2008 Çarşamba

Brüt Ücret Alanlar'a Bir Öneri

20 yıllık iş hayatımın yarısında net ücret yarısında ise brüt ücret aldım. Şu anda da brüt ücret ile çalışıyorum. Malum yılın sonuna doğru ücret gitgide düşüyor. Kendimce bir kurnazlık yapıyorum. Yıllık bütçemi yaparken yılın son ayı elime geçecek net miktara göre bütçe yapıyorum. Böylece yılın ilk aylarında tasarruf için daha fazla para ayırma şansım oluyor. Yılın sonunda da azalan paranın etkisini hiç hissetmiyorum zira bütçem buna göre ayarlanmış oluyor.

Bu sene, senenin başında bütçelediğim neleri yaptım?
1. Salondaki perdeleri yeniledim. MODOKO taraflarındaki bir perde "outleti"nde yaptım alışverişi. Dolayısıyle hayli ucuza geldi.
2. Amerika'ya tatile gittim.
3. Giriteki aynalı bozuk sürgülü dolap kapısını değiştirdim. Bu sayede o dolabı çok daha efektif ve rahat kullanıyorum.

Seneye bütçelemeyi düşündüğüm işlerden bazıları şöyle:
1. Gözlüğümü yenileyeceğim.
2. Salonu boyatacağım.
3. Yeni bir kütüphane alacağım ya da yaptıracağım.
4. Deniz tatili yapacağım. Bozcaada ya da Çeşme gibi suyu soğuk bir yerlere gitmek istiyorum. Muhtemelen en iyi yol arkadaşım annem de gelir benimle:)

Brüt ücret alanların ellerine geçecek net ücreti ay bazında hesaplamaları için kullanabilecekleri iki link vereyim:
www.personelonline.com
Vergi Portalı

Gerçi bu linklerdeki hesaplamalara maalesef henüz BES ve Hayat Sigortalarına verdiğiniz paranın vergi avantajını da katamıyorsunuz. Ben de o kadar milimine hesap yapmıyorum.

Yabancı sitelerde bir sürü hesaplama araçları var. Emeklilik için ne kadar para biriktirmeliyim? Yeni doğan çocuğun okul masrafları için ne kadar para ayırmalı, kaç yıl biriktirilmeli gibi sorulara yanıt veriyorlar. Ama bize tam uymuyor hesaplar. Bir ara bize uygun hesaplama araçları türetebilir miyim diye uğraşmaya niyetim var. becerebilirsem buradan paylaşırım.

Hiç yorum yok: