18 Ekim 2007 Perşembe

Sosyal Guvenlik Sistemi ha? Yaaa, tabii...

Aksam Gazetesi yazarlarindan Ali Tezel'in bugunku yazisi tam da benim gelecek endiselerimle ortusmus. Sosyal Guvenlik Sistemi'ne guvenmiyorum. Nedeni cok basit. Bizde hala cok erken emekli olunabiliyor ve bu nedenle devletin emekli maasi odeme suresi cok uzun. Bundan dolayi da emekliye ne kadar az pay verirlerse o kadari kardir mantigindan hareket ediyorlar. Zira bu kanunlari cikaran Meclisimizde bir gun dahi milletvekilligi yapanlarin hayati sonsuza kadar kurtuluyor, onlarin boyle bir derdi yok.

Emekli maasina guvenip de simdiden para biriktirmeyenleri sevimsiz gunler bekliyor. Zira, emeklilik maasi olarak azicik bir para ile yetinmek durumunda kalacaklar. Hicbirimiz calisirken yasadigimiz standartta hayatlar yasayamayacagiz ama bir de isin "essekten dusme" boyutuna gelmesi var. Bugun brut 10-15bin YTL kazanan bir yonetici eger yatirim yapmiyorsa, kendisine simdiden gecmis olsun diyoruz.

Cozum? Elimiz is tuttugu, isverenler bizimle calismaya hevesli oldugu muddetce calismali ve yasam beklentimizle dogru orantili bir miktar tasarruf etmeye bakmaliyiz.

Gecmisten bu yana ne zaman Turkiye'de calisma suresi uzun denilse ve reform yapilmaya calisilsa, basta gazeteler olmak uzere herkes ayaklandi, "mezarda emeklilik" baslikli yazilar yazildi. Oysa esas SGK sisteminin bu haliyle mezarda emekli olabilecegiz, cunku calismayi birakmak imkani olmayacak cogunluk icin. Bir yandan deli gibi harcayan, tuketen, gelecegini yiyen bir guruh, diger yandan emeklilik ucretlerini kendi basiretsizligi yuzunden durmadan kismak zorunda kalan bir SGK Sistemi. Haydi bakalim, mezardan once emekli olun da goreyim!

2 yorum:

Cuneyt Kazokoglu dedi ki...

Benim hakikaten merak ettigim Türkiye'de insanlar 40-50 yasinda emekli olup ne yapiyorlar? Yani calvinist bir bakis acisi sunmak istemiyorum ama calismanin verdigi bir manevi tatmin söz konusu degil mi? 50 yasinda emekli olan biri hele de o zamana kadar biriktirebildigi paranin sinirli oldugu düsünülürse ne yapar? Anlayamadigim bir sey bu erken emeklilik meraki.

T'Pol dedi ki...

Dogru soyluyorsunuz. Ben gecen yil bir sure calismama karari almistim. Ilki iki ay cok iyi geldi fakat ondan sonra gercekten ne yapacagimi sasirdim. Insan giderek tembel ve uyusuk bir hal aliyor, kendisinden de hoslanmamaya basliyor. Iyi bir ruh hali degil. Planladigim bir suru seyi de yapamadim. Duzenli egzersiz, notlarimi bir kitap musveddesi haline getirme vs. gibi.