15 Nisan 2008 Salı

Emniyet Kemeri

Yurdum insanı her işi Allah'a havale edip, kendisine bahşedilmiş beyni kullanmamaya kararlı bir tutum izliyor. Bu hafta Ankara'da taksiye binmem icap etti. Annem rahat etsin diye onu arkaya oturtup, öne geçtim ve otomatik olarak emniyet kemerine elimi attım. Taksici kolunu dayamak için devasa büyüklükte metal kapaklı yanar döner bir kolluk taktırdığı için emniyet kemerinin kilit mekanizmasını söktürtmüş. İyi mi? Güya emniyet kemeri takmak bir zorunluluk. Bulabilirsen takarsın... Zaten arka koltuktakileri de bir şekilde ya koltuğun ya da koltuk kılıfının altına tıkıştırdıkları için kullanma imkanı olmuyor.

1974 yılında ilk arabamızı aldığımızda rahmetli babam, Almanya'dan emniyet kemeri getirtip, arabaya taktırtmıştı. O zamanlar Türkiye'de ön koltukta dahi emniyet kemeri bir yasal zorunluluk değildi. 7 yaşımdan beri emniyet kemeri taktığım için, onu takmak bende bir reflekstir. Takmamam sözkonusu bile değil. Bugün 20 dakikalık taksi yolculuğu boyunca emniyet kemerim olmadığı için gerildim kaldım.

Binlerce lira verip araba alanların çocukları için emniyetli çocuk koltukları almamalarına, kendi emniyetlerini düşünüp, kemer takmamalrına öyle şaşırıyorum ki... Bu nasıl bir zihniyettir? Yaşamımız bu kadar ucuz ve kolayca feda edilebilir bir şey midir? Kurallara uymamak bir hastalık mıdır? Herşeyi Allah'tan beklemek nasıl bir mantıktır? Evet hepimiz kaderimizi yaşayacağız ama önce eşeğimizi sağlam kazığa bağlasak nasıl olur? Bütün tedbirleri alsak ama başımıza birşey geldiğinde o zaman kader desek, yazgımız buymuş desek?

3 yorum:

nevhayat dedi ki...

İlber Ortaylı'nın çok sevdiğim bir sözü var. Konuya da uygun. Sn. Hocam diyor ki;
"Kader, gaipten yazılmaz. İnsan, kaderini kendi yazar."

Sen tedbiri alma, sonra kader de. Bu kadar kolay mı kurtulmak sorumluluktan?

Kader olsa olsa tedbiri alıp, takdiri Allah'a bırakmaktır.

tekagac dedi ki...

Büyük şehrin sıkıcı tafiğinde bir taksi şöförünün emniyet kemeri takmaması kadar doğal bir şey düşünemiyorum. Ben Ankarada yaşıyorum. Şehir içinde yapabileceğim hız çoğu zaman 20 KM yi bile bulmuyor.Kesinlikle takılmamsına katılıyorum. Ha şehirlerarası yola mı çıkıyorsun. Eyvallah hem takacağız hem de taktıracağız. Sırf 7 yaşından beri takıyorsunuz diye bu alışkanlığın çok lüzumlu olduğunu sanmayın. Sevgilerle.

T'Pol dedi ki...

Sn. Tekagac size katilmiyorum. Emniyet kemeri takilmasi bir kural midir? Kuraldir. O halde sevgili sofor kardesim kurali takmasa bile benim kurala uymama engel olmamali, oyle degil mi?