13 Haziran 2008 Cuma

Fiyat Defteri

Tutumluluk üzerine ne kadar blog okuyorsam hemen hepsinde bir fiyat defteri tutmanın önerildiğini gördüm. Bugüne kadar pek niyetlenmedim ama düşünüyorum da temel bazı malzemeler için farklı marketlerin fiyatları not edilebilir. Şöyle bir liste yaptım:

Çamaşır Deterjanı
Çamaşır Yumuşatıcı
Renkliler için Deterjan
Yün Şampuanı
Bulaşık Deterjanı
Bulaşık Tuzu
CİF
Normal Bulaşık Deterjanı
Tuvalet Kağıdı
Mutfak Havlusu
Ekmek
Yoğurt
Süt
Beyaz Peynir
Kaşar Peyniri
Dil Peyniri

Bunların dışındaki şeyler elime geçerse kaydederim ama temel olarak para tutanlar bu yukarıdakiler ve benim de temel gereksinimlerim bunlar.

Fazla et tüketmiyorum, sebze ağırlıklı besleniyorum bu nedenle et fiyatı takip etmeyi düşünmedim. Kalabalık aileler için hem et, hem de bakliyat fiyatları da bence takip edilmeli.

Önemli olan birim fiyatlar seviyesinde mukayese yapabilmek.

Evde çok az kullanılmış ufak bir ajanda buldum. Kullanılmış sayfaları temizledim ve gerisini fiyat defteri yapmaya karar verdim. Tıpkı klasörler gibi açılabiliyor ve sayfaları dilediğiniz gibi yerleştirebiliyorsunuz. Böylece alfabetik olarak bu defteri tutabilirim.

Genel olarak tutumlu olmak bana iki şey kazandırıyor. 1. Özgürlük, 2. Güven

Emekli olmak için gereken parayı ne kadar erken biriktirirsem, o kadar genç yaşta sadece sevdiğim işleri yapma fırsatını ele geçirebileceğimi biliyorum. Eğer bu bilince 40 değil de 20 yaşında varsaydım, şu anda zaten bu durumda olabilirdim. Ne yazık ki insan gençken 40'lı yaşları çok uzak zannediyor. Geçen hafta 41 yaşımı bitirdim. Nasıl oldu bilmiyorum. Bu yıl üniversite mezuniyetimin 20. yılı ve yine iş hayatına atılışımın 20. yılı. İnanması güç...

Neyse ki kendimi çok genç hissedebiliyorum:)

Hiç yorum yok: