19 Temmuz 2008 Cumartesi

Elektrik ve su... Yine...

Tek başına yaşayan biri olarak pek az elektrik tükettiğimi söylemeliyim. Her ay faturam 150 kWh'ın altında gelir. A sınıfı enerji tüketen bir buzdolabım ve bulaşık makinem var. Çamaşır makinem çok eski ama haftada en fazla üç defa çalıştırıyorum, çoğunlukla sadece iki defa. Yeteri kadar giysim olduğu için asla yarı dolu çalıştırmam. Her zaman dolmasını beklerim. Tavandan aydınlatmayı sevmediğim için gece sadece 60 wattlık bir tasarruflu ampulun takılı olduğu abajur ile oturuyorum. Odadan çıkarken elektriği mutlaka kapatırım. Yazın fırını da fazla kullanmıyorum. Bu ayki tüketimim 146 kWh ve fatura tutarım 29.60 YTL.

Su konusunda ise maliyetten çok, su sıkıntısı ve küresel ısınma nedeniyle hassas davranmaya çalışıyorum ama yine de faturam bir türlü düşmüyor. Son dönemde elektriğe zam geldi biliyorum ama suya ne oldu anlamış değilim. Sıcak su ve Soğuk Su sayaçlarımız site yönetimi tarafından okunuyor ve tüketim bedelimiz hesaplanıp, bilgi notu olarak gönderiliyor. Aidatlarla beraber bunu da site yönetimine ödüyoruz. Geçen ay 2 metreküp sıcak, 3 metreküp de soğuk su harcamışım ve toplam 39.23 YTL ödemem gerekiyor. Her gün duş almaktan vazgeçecek değilim. Ne kadar dikkat edip fazla su akıtmasam da demek ki faturalarımı daha fazla düşüremeyeceğim.

Sadece elektrik ve suya ayda 70 YTL veriyorum. Ya 2 çocuğu olan standart bir aile ne yapar? Kimbilir onların faturaları ne kadar kabarıktır. Çocuklu ailelerde neredeyse her gün çamaşır yıkandığını biliyorum. Aynı anda birden fazla odada elektrik kullanılması da gayet doğal. Bulaşık makinesi de muhtemelen her gün çalışıyordur. Hayat zor. Herkesin üstüne düşeni yapması lazım. Artık bir kişinin çalışıp para kazandığı ve aileyi geçindirdiği günler geride kaldı.

2 yorum:

Keynesian006 dedi ki...

Sudan tasarruf, elektrik tasarrufundan daha kolay. Zira su gozunuzun onunde akiyor.
#1 Lavabolarin altindaki sicak ve soguk musluklarini iyice kisin. Suyun fazla tazyikli akmasina izin vermeyin.
#2 Ozellikle bu sicak gunlerde her gun dus almak normal, ancak dus suresini bir dakika kisaltmak su sarfiyatini onemli duzeyde azaltir.

T'Pol dedi ki...

Bloguma hosgeldin keynesian006:)

Ekonomi Turk yazılarınızı begenerek okuyorum.