3 Ağustos 2008 Pazar

Yazın güzellikleri...ve kış:)

Dün çok yakınımda kurulan küçük bir pazara uğradım. 15 YTL'ye 1 adet iceberg marul, bir adet akdeniz kivirciği, 1 demet maydonoz, 1 demet roka, 1 demet şahane deniz börülcesi, biraz üzüm, biraz havuç, iki kilo şahane Çanakkale domatesi alıp, geldim.

Sözümona fazla birşey almayacaktım ama taze yeşillikleri görünce dayanamadım. Eve gelir gelmez herşeyi yıkayı güzelce kuruttuktan sonra yerleştirdim. Domateslerin yarısıyla dün Martha Stewart show'da gördüğüm bir makarna sosunu denemeye karar verdim. Bu tür şeylerde ölçüye aldırmam. Çok kocaman bir soğanı, 3-4 kereviz sapını ve üç orta boy havucu, 5 iri diş sarmısağı küçük küpler halinde doğradım ve biraz tuz ve zeytinyağı ile kavururken, 1 kilo domatesi doğradım ve diğer sebzelere ekleyip, kaynattıktan sonra ocağın elektrikli gözünde en kısık ateşte 1,5 saat yavaş yavaş pişirdim. El blenderimi kullanarak pişmiş karışımı sosa dönüştürdüm. Akşam yemeğine biraz makarna pişirip sosu denedim. Tam anlamıyle mükemmel bir tadı var. Fesleğen de koymam gerekiyordu ama fesleğen olmadığı için onu es geçtim. Kalan sosu soğuduktan sonta kilitli buzluk poşetlerine doldurup, yassı paketler halinde dondurdum. 1 kişi için 6 porsiyon sos çıktı. 1'ini tükettim, bir porsiyonu Salı akşamına sakladım. Diğer dört porsiyonu da dondurmuş oldum.

Bu şekilde taze domatesten birkaç değişik sos daha yapacağım ve donduracağım. Kış akşamlarında mis gibi domates soslu makarna güzel bir yemek oluyor.

Kış için barbunya fasulye de donduracağım. Bol baharatlı "chili" de kışın insanın içini ısıtan bir yemek.

3 yorum:

Investor dedi ki...

Sizin pazardan birşeyler alıp sonra evde onlarla yemek yapmanız günlük birtakım şeyleri anlatmanız o kadar çok hoşuma gidiyor ki:)İnanın anlatamam imreniyorum valla..

T'Pol dedi ki...

Sevgili Eko-mühendis siz evde birşeyler yapmaz mısınız? Özellikle yoğun çalışan insanlar için iyi bir dinlenme yöntemidir. Domates sosu gibi basit birşey bile insanda keyifli hisler uyandırıyor. Yemek pişirmek bir zorunluluk olmadığı için benim için hobi sayılır...

Investor dedi ki...

Maalesef hep yurt hayatı yaşadım yemeğin y'sinden anlamıyorum.

Ama çok imreniyorum..