11 Eylül 2008 Perşembe

Elektrik Faturası

Bugün elektrik faturam geldi. Aylık tüketimim geçtiğimiz ay 128 Kwh olmuş. Fatura tutarı da 29 YTL. 150'nin altında olduğu için şanslıyım. Birkaç yıl evvel tezgahaltı derin dondurucumu da çalıştırdığım için 150 Kwh üstünde kalan miktar daha da pahalıya geliyordu. Tasarruflu ampuller kullanmaya ve televizyon ile laptopun fislerinin sürekli takılı olduğu üçlü prizi düğmesinden kapatmaya başlayalı beri tüketimim düştü. Tüm gayretim zamlı tarifeye girmemek yönünde. Bu nedenle bu sene de derin dondurucuyu kullanmaya niyetim yok. Buzdolabının derindondurucu kısmı bana yetiyor.

Fakat düşünüyorum da ben gerçekten elektrik konusunda çok dikkatliyim. Akşamları salonda loş bir ışıkla oturmayı seviyorum ki, eminim bu da faturayı düşürüyordur. Ancak, birden fazla insanın yani mesela 4 kişilik bir ailenin tüketimi mutlaka 150 Kwh'ın üstünde olmalı. 150 sınırı bana biraz insafsız geliyor bu nedenle. 225 filan herhalde daha makul olurdu.

Tabii bir de ülkede kaçak elektrik kullananların payını da ödediğimizi düşünecek olursanız, elektrik bence olması gerekenden çok pahalı.

Bir de kesinti meselesi var. İstanbul'un nezih yerlerinden birinde oturuyorum ve neredeyse her gün gece elektrik kesiliyor. Bunu sabahleyin fırının ayarı bozulmuş saatinden anlıyorum. Geçen gece de otururken bir ara voltajın düştüğünü fark ettim. Kem de o kadar net bir düşüş oldu ki, sitenin jeneratörü devreye girdi. 21. yüzyılda elektrik problemi yaşadığımıza inanamıyorum.

Bundan uzun yıllar önce elektrik çok daha fazla kesilirdi. Ben de yurtdışına yaşamaya gittiğimde ilk market alışverişimde bir mum ve kibrit edinmiştim. Ne bileyim ben elin memleketinde hiç elektrik kesilmediğini... Amerikalı arkadaşlarıma bunu anlatınca hem eğlenmiş, hem de bizdeki kesintilere bir anlam verememişlerdi.

Hiç yorum yok: