20 yıllık iş hayatımın bir bölümünde yöneticilik yaptım ve gıcık çalışan tipini şöyle tanımlarım:
1. Temel olarak mutsuz bir karakterdir.
2. Başkasına verilen görevi daha cazip bulur. Başkalarının başarısını, iyi çalışmalarına değil, onlara verilen görevlere bağlar.
3. Yetersiz olduğu konuların farkında değildir. (Mesela uluslararası firmada İngilizce bilmeden müdür olmayı düşler).
4. Sıklıkla işe geç gelir ve erken çıkmak için de bahane üretir.
5. Diğer bölümlerin de aynı şirket için çalıştığını düşünmez, onlarla rekabet etmeye çabalar. Derdi başkalarının açığını yakalayıp, gol atmaktır ama kendisine gol atılmasını etik dışı olarak niteler.
6. İşleri yapmaktan ziyade savuşturma eğilimindedir.
7. İnsiyatif kullanmaktan özenle kaçınır ve "şöyle yapmayı düşündüm ne dersin?" şeklinde fikir sormaktansa, kolaya kaçıp doğrudan "ne yapayım?" diye sorar. Ama yine de bir gün müdür olacağını hayal eder.
8. Daima bölüm arkadaşlarını kıskanır ve huzursuzluk çıkartmaktan kaçınmaz. Yöneticisine durmadan başkalarını şikayet eder.
9. Dedikoducudur. İş arkadaşlarının özel hayatları da ilgi alanları arasındadır.
10. Eskaza yapmayı başardığı işleri övünç vesilesi yapar, durmadan böbürlenir.
Sabırlı biri değilseniz bu kişileri yönetmek gerçek bir işkencedir. Bölümde huzuru korumaya çalışmak diğer çalışanlara kötü huyların bulaşmasını önlemek için hayli maharetli olmalısınız.
1 yorum:
Merhabalar T'pol hanım
Yazınız çok iyi olmuş ama sizden bir ricam var her ne kadar insan kaynakları yönetimi dersleri alsakta sizin gibi deneyimli birisinin görüşleri anlam ifade edecektir.
Malumunuz mezun olacağız bir işe girdiğimizde özellikle yeni mezunlara önerileriniz ne olur?biraz açayım..
Mesela iş arkadaşlarına nasıl bir davranış tutulmalı?
Etrafınızda sizin belirttiğiniz gibi en gıcık çalışan tiplerinden özellikle dedikodu üretenlere karşı ne yapmalıyız?
Gizliden bir rekabet durumu söz konusu olacak elbette bunu nasıl halledeceğim sonuçta birileri beni ezmeye çalışacaktır siz bunları yaşamışsınızdır.Bunun gibi birçok konuya değinirseniz çok sevinirim.
Gerçekten çok önemli bir konu bu.Hocamız bize özellikle "denge" kavramının üzerinde durdu yani iş arkadaşlarınla patronla olan dengeni iyi tutmak zorundasın ortamı bir koklayacaksın der kim kiminle ne işler çeviriyor bunları çözmen gerekli diyor zira çok çalışkan olmanız vb. şeyler sizi her zaman iyi noktalara gelmeniz için yeterli değildir demekte.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Teşekkür ederim.
Yorum Gönder