26 Eylül 2009 Cumartesi

Kireç Önleyici Kullanmak ya da Kullanmamak...

Çamaşır yıkarken kireç önleyici kullananlardansanız, size kısa bir bilgi: Kireçlenme ancak suyun çok ısıtıldığı durumda olur. Günümüz deterjanları soğuk suda gayet iyi netice verecek şekilde üretilmektedir. Sıcak su kirleri ve lekeleri pişirip kumaşa daha fazla yapışmalarına sebep olur. Kireç önleyici kullanmanıza gerek yoktur. Zaten zaman içinde kireç önleyiciye verdiğiniz para ile birkaç tane çamaşır makinesi alınabilir. Gerçi her zaman ürünlerin doğru bakımla mümkün olan en uzun süre kullanılmasını öneriyorum. Çevre kirliliğini önlemenin yollarından biri de budur.

-Çok kirli çamaşırları soğuk suyla ön yıkamalı programda yıkayın,
-Bir kez giyilmiş, çok az kirli çamaşırları soğuk suda, ön yıkamasız bir programda veya yün programında yıkayın.
-Her zaman deterjan kutularında önerilenden daha az deterjan kullanın.

Giysi alırken sadece Kuru Temizleme önerilen ürünleri almayın. Temizleyici giderlerinizi minimize etmek için mümkün mertebe yıkanabilen ürünleri tercih edin. Kuru Temizleme kimyasalları çevreye de aşırı zararlıdır.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

az biraz üniversitede aldığım kimya bilgime dayanarak, haklısın kireçlenme suyun sıcaklığınada bağlı ama genede istanbuldaki sular pek yumuşak değil ve cidden belirli yıllardan sonra tutukluluk yapma, suyu ısıtmama gibi sorunlar oluşabiliyor. Benim önerim bim-dia gibi discount marketlerdeki kireç önleyicilerden azda olsa kullanmak. Etken maddeleri pahalı mübadilleriyle aynı fiyatıda 1.25 falan civarı. Özellikle yeni makine alanlara :)

hakan

Özcan DOĞAN Burada dedi ki...

Benim merak ettiğim kireç sökücü olarak limon tuzu kullanıyorum çaydanlığı pırıl pırıl yapıyor, deterjana karıştırsam kireçleri söker atar diye düşünüyorum, bu konuda kimya mühendisi birinden yorum bekliyorum

B. dedi ki...

Sirkeyi de kaynatınca çaydanlıktaki kireç çözülüyor, çamaşır makinesinde işe yarar mı acaba? Havlu yıkadığımda yumuşatıcı olarak sirke kullanmayı düşünüyorum, belki bir taşla iki kuş vurmuş olurum. :-)

T'Pol dedi ki...

Amerikalilar çamaşır makinesinde yumuşatıcı olarak sirke kullanıyor ama bizim renkli üzüm sirkesi değil, "white vinegar". Elma sirkesi işe yarayabilir.