2 Ocak 2012 Pazartesi

Hesap İşletim Ücretinden nasıl kaçtım?

Eski alışkanlıklardan vazgeçmek kolay olmuyor. Rasyonel olmasa da bazı işleri yapmaya, bazı ilişkileri sürdürmeye meyilli oluyor insan.

Yıllarca YKB ve Garanti Bankasıyla çalıştığım için onlarla yollarımı ayırmak konusunda gereksiz yere ayak sürüdüm ve bu arada bayağı bir hesap işletim ücreti ödedim. Geçtiğimiz Haziran ayında birden akıllandım ve bu iki bankadaki hesaplarımı boşalttım. Zaten ev aldıktan sonra pek param kalmadı. Kalan azıcık paramı da şirketin maaş anlaşması olan Ziraat Bankası'na yatırdım. Maaş anlaşması nedeniyle hesap işletim ücreti yok. EFT'ler de 1 TL.

Buna mukabil Adios Premium kartımdan ve Bonus Kartımdan vazgeçemediğim için şimdi üstümde kalan tek külfet bunların ödemesini Ziraat Bankası üstünden yapmayı unutmamak. Bonus kartımı kullanmamın sebebi bununla yaptığım Garanti Bireysel Emeklilik ödemelerinin %1 kadarını bonus olarak alabilmek ve bunu da Bireysel Emeklilik'e ilave edebilmek.

Adios kartım ise bugüne kadar bana pek çok bedava uçak bileti kazandırdı. Gerçi artık puan toplamak eskisi kadar kolay değil. Muhtemelen son bir uçak bileti daha kazandıktan sonra o dönemde hangi kart daha avantajlı ise ona geçeceğim. Wings'i öneriyorlar ama inceleme fırsatı bulamadım.

Bankalar geçmiş yıllara göre karlılıklarından fedakarlık yapmak zorunda kaldılar. Para kazanmak için yeni ve yaratıcı masraflar bularak bunun acısını elbet biz tüketicilere fatura edecekler. Tüketici olarak daha açık gözlü, daha araştırmacı ve bilinçli olmalıyız.

Yoksa kaz ise kazıkla!

3 yorum:

Sibel dedi ki...

Yazınızı okuyunca hep aklıma takılan bir konuyu danışmak istedim size. Benim birkaç bankada vadesiz hesabım var, kimi yıllardır kullanılmıyor ve sadece ATM kartı almak ve para yatırmak-çekmek için açıldı veya açtırıldı (önceden çalıştığım şirketler tarafından). Bunları kullanmıyorum, sizce bu hesapları kapatmalı mıyım? Kullanılmayan hesaplarda da hesap işletim ücreti birikir ve bunlar bir gün tahsil edilir mi, yoksa hesap belli bir süre geçince otomatikman kapanır mı? Bu konu hep kafama takılıyor ama üşengeçliğimden de birşey yapmıyorum. Danışayım dedim size. Sevgiler...

T'Pol dedi ki...

Merhaba Sibel Hanım,

Hesap bakiyeniz "0" olunca bu hesaplara hesap işletim ücreti işletilmiyor. Yani yarın bir gün eskaza bu hesaplardan birine 100 Tl yatırırsanız, hop diye hesaptan hepsini çekemezler. (Temmuz ya da Aralık sonuna denk gelirse 1 hesap işletim ücreti düşebilirler ama)Belli bir süre hareket görmeyen hesaplar donduruluyor diye biliyorum. Yerinizde olsam kullanmadığım hesapları kapatırdım. Biliyorsunuz kimlik sahteciliği ve bizzat bazı ahlaksız bankacılar tarafından yapılan sahtekarlıklar aldı yürüdü. Sizin bilginiz dışında kullanmadığınız bir hesabın yasa dışı bir işe kullanılması gibi bir ihtimal çok küçük de olsa var. Takip etmediğiniz ve kullanmadığınız hesapların kapatılması bence iyi fikir.

Nur dedi ki...

Merhaba T'Pol,
Biz de eşimle ortak adios kart kullanıp kartı özellikle avantajlı puan kazanma durumlarında sıkça kullanıyoruz. Refakatçi bilet uygulamasından faydalanıyoruz kenelde, hem kendimiz genelde ucuz uçak bileti bulduğumuzdan bu puan kullanımı daha avantajlı oluyor. Başka kartlarda böyle bir avantaj yok sanırım o nednele tercihimiz hep adios. Ama puan kazanmak cidden zor üye işyerleri harici kazanılan puanlar çok az ve genlde de kampanya dahilinde kazanılan worldpuanlar geri alındığı için biriktirilemiyor. Daha çok geri alınmayan puan kampanyaları olduğunda bilet avantajı adına kaçırmamaya çalışıyorum.
Adiosun bir avantajı da 2 yaşına kadar bebeklerin biletini de ücretsiz vermesi ve alan vergisi ödenmemesi. Biz de bu sene bebek beklediğimiz ve gezmeyi seven bir çift olduğumuz için adiosla devam:)
Tüketici finansman bugün bu kartları inceleyen bir yazı yayınlamış, haberiniz olmuştur ama yine de hatırlatayım istedim. http://www.tuketicifinansman.net/2012/01/ucak-bileti-ve-ucus-mili-kazandiran-kredi-kartlarinda-son-durum.html adresinden yazı okunabilir.
Adios'a ayrıca eşimin şirket anlaşması sayesinde kart ücreti vermediğimiz için bize uygun, herkes kendi durumuna kar-zarar dengesine göre tabii ki dikkatli seçim yapmalı.