6 Şubat 2012 Pazartesi

Tutumlu Rehabilitasyon Metodları

Kimi zaman hayat istediğimiz gibi gitmez ve fazlaca stres hissedebilir hatta depresif bir moda girebiliriz. Bununla baş etmenin bir yolunu bulmaya çabalamazsak, durum kötüleşebilir ve profesyonel yardım alma hatta ilaç kullanımının gerekmesi gibi durumlarla karşılaşabiliriz. Profesyonel yardım almak da, ilaç kullanmak zorunda olmak da utanılacak şeyler değil elbette. Fakat, sorunumuz derinleşmeden bireysel bir çözüm üretebiliyorsak, öncelikle bunu denemekte ve sorunun derinleşmesini önlemeye çaba göstermekte fayda var.

Bu hafta sonu çingene battaniyesi yapmak için bir sürü yün aldım. Kardeşime yaptığım battaniye bayağı işe yarıyor. Bir tane de kendime öreyim dedim. Sonuçta örgüden pek anlamam. Sadece düz parçalar örebiliyorum ve fazlasını öğrenmek için de bir gayretim yok ama olduğu kadarı da işe yarıyor.

Örgü örmek, parçalı bulmaca (puzzle) yapmak, spor yapmak, resim yapmak ya da tahta vs. boyamak gibi dikkat ve konsantrasyon isteyen işler insanda terapi etkisi yaratabiliyor.

Bu arada koskoca battaniyeyi örmek için toplam 45 TL şiş ve yün parası verdim. Hem terapi, hem battaniye toplam 45 TL'ye bedava bence:)

Hiç yorum yok: