3 Aralık 2013 Salı

Tasarruf Sebebi 2: Büyük harcamalar

Bu sene banyo tadilatı yaptım. Bu evi aldığım zamanda bile gerekli olan bir şeydi ama kısmet bu seneyeymiş. 3 teklif alıp, bir bütçe çıkarmama rağmen beklenmedik durumlar oldu, bu işe kalkışmışken birkaç şey daha yapmak gerekti vs. ve ben düşündüğümden biraz fazla para harcadım. Eğer bu parayı önceden biriktirip, kenara koymasaydım ve nasılsa öderim diye düşünseydim belki de kredi kartı ya da Tüketici Kredisi Borcu yapmam gerekebilirdi.

5 yıllık planlarımın içinde mutfak dahil biraz daha büyük bir tadilat, uzun ve pahalı bir tatil ve otomobilimi yenilemek var.

2014'te kira geliri getiren evim için aldığım borç bitiyor. Esasında 4,150 TL gibi bir rakam kaldı ve Mayıs 2014'te bu ödemeler sona erecek. O tarihten itibaren yukarıda saydığım işler için fonlar oluşturmaya başlayacağım. İşler umduğum gibi giderse tatili 2014 sonunda, tadilatı 2016'da, otomobil yenileme işini de 2018'de yapmayı istiyorum. Borca girmek niyetinde değilim. Bu yüzden özellikle tadilat işinde beklenmedik konular çıkabildiğini öğrendiğim için bunun bütçesini %20 fazla hesaplayıp, gereken meblağı buna göre biriktireceğim.

Tadilat işini kredi çekip bu yıl da yapamaz mıydım? Yapardım, hem de şimdi güzel bir girişi olan, pırıl ırıl mutfaklı ve kapıları yenilenmiş bir evde oturuyor olurdum. Ama, ödemem gereken taksitler uykumu kaçırırdı.

Borç yiğidin kamçısı olabilir ama ben mazoşist değilim...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

yıllar önce bir mail attım size ama bekleyelim ki cevap gelsin.sanırım 30-40 yıl daha bekleyeceğim.

T'Pol dedi ki...

Sn. Adsız, tpol adresini çok ender kullanıyorum gözümden kaçmış olabilir. Kusura bakmayın. Konu neydi? Buraya yorum bırakırsanız daha kolay kontrol ederim.

Adsız dedi ki...

Tekrar yazmaya başladığınız için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

ben olsam buraya yorum yazacağıma mailimi açıp bakarım hatta cevap bile yazarım ya da kullanmadıgım maili buraya yazmam.

T'Pol dedi ki...

Konuyu hangi mailin sizinki olduğunu anlamak için sormuştum. Bana yorum bırakan tek adsız, ya da mail yazan tek kişi siz değilsiniz ve mailler arasında hangisi sizinki bulamıyorum.

Adsız dedi ki...

mailinize baktığınıza ve bana cevap yollamadıgınıza göre önemli bir şey dememişim.boşverin gitsin.
kolay gelsin.

Sibel dedi ki...

Tekrar yazdığınız için çok sevindim:)