20 Eylül 2007 Perşembe

BORSA

Bugun Ekonomix Borsada Yatirim (Ikinci Bolum) diye bir yazi yayinlamis. Elimdeki hisse senetlerini saymis alis fiyatlarimi da aciklayacagimi soylemistim. Bugun kontrol ettim durum su:

AKBNK 4,94
DENIZ 13,43
GARAN 6,31
HALKB 7,12
ISCTR 6,31
YKBNK 2,94
Rakamlar Ortalama Alis fiyatlaridir.
Sanirim Akbank'lari satmak gerek ama borsadan alim yaparken kendime bir soz vermistim: 2010 yilina kadar her borsa cok dustu, herkes perisan falan dendigi donemde azar azar senet alacagim ama 2015'ten evvel satis yapmayacagim.

Ekonomix yazisinin bir yerinde de "Bence kucuk yatirimciyi takip ederek piyasanin dip ve tepe noktalarini kaba da olsa tahmin edebiliriz (alin doktora tez konusu size)." demis. Bu konuda cok hakli. Eski calistigim sirketlerden birinde borsada zengin olma hayaliyle yasayan bir arkadasimiz vardi. Iki senede falan yaklasik bir ev parasi kaybetti. Ustelik gunun yarisini borsayi takip ederek ve "tuyo" alarak geciriyordu. Bir ara aramizda "....'i takip edelim, o ne yapiyorsa tersini yapalim, kesin koseyi doneriz" diye dalga geciyorduk.


Cok eskiden Amerika'da borsadan milyonlar kazanmis birisiyle yapilmis bir roportaj okumustum. Kim oldugunu hatirlamiyorum ama soyle demis:"10 yil elinizde tutmayacaginiz bir hisse senedine, 10 dk. icin dahi yatirim yapmayin". Bir de "bu isin sirri ne?" diye soranlara "dusukken al, yuksekken sat kural bu iste" demis. Bizim kucuk yatirimcimiz belki de borsaya koymamasi gereken, kendisine kisa vadede lazim olacak para ile "borsada oynadigi" icin, her degisimden asiri derecede etkileniyor ve panige kapiliyor.

3 yorum:

Serhad dedi ki...

Merhaba t'pol;

göründüğü üzere kar çok birikmiş bu kadarını realize etmeden durmakta sabır ister doğrusu :)

Ancak birşey dikkatimi çekti. Portfoy teorisi çerçevesinde bizlere riski sektörlere göre de dağıtmamız öğretilir. Sende yalnızca banka hisseleri görüyorum. Diğer sektörlere karşı duruşunun nedenini merak ediyorum doğrusu

T'Pol dedi ki...

Portfoyumde sadece banka hisse senetlerinin olmasinin iki sebebi var aslinda:
1. Turkiye'de bankacilik krizi sonrasinda, banka sayisi azaldi, yabanci yatirimcilarin da girmesiyle sanki bu sektor belli bir dengeye ulasti gibi geliyor bana.
2. Borsaya yatirima cok fazla para ve zaman ayiramiyorum. Gida ve Medya belki anlamli olabilir ama bu konuda deneyimim ve ongorum yok maalesef.

AKBANK'taki kar oransal olarak evet cok yuksek ama tutar olarak beni zengin veya en azindan cok mutlu edecek kadar yuksek degil. Bir de "sabrin sonu selamet" derler eskiler:)

Investor dedi ki...

Uzun vadeli yatırım için sizi takdir ediyorum borsa sabır işidir.
Bu arada imkb-30 hisseleri uzun vade için güzel tercih ama karınızı %100'lere varan bir biçimde arttırmak isterseniz ,size yerel yatırımcıların spekülatif harekette bulundugu hisseleri tavsiye ederim.Bu hisselerin özellikleri uzun bir zaman hep yatayda sıkışık bir vaziyette beklerler ne yukarı giderler ne aşagı inerler yani dip oluşmuştur ve sonra bekleyişin sonunda bu hisselere bir alım başlar ve hisse tavan tavan gider.Bunu siz uzun vadeli beklediğiniz için söylüyorum.Ben şimdi bu yöntemle yatırım yapmaktayım 6-8 ay içinde %100 kar elde etmeyi düşünüyorum..

Teşekkür ederim..