2 Ekim 2007 Salı

Butce 6: DASK, Konut Sigortasi, Tatil Fonu, Bagislar ve Emlak Vergisi

Butce kalemlerimin icinde yer alan ve sorgulamadigim kalemler de DASK, Konut Sigortasi ve Emlak Vergisi. Ne zaman ne kadar odemem gerektigini takip ediyorum, hepsi bu.


Tatil Fonu aslinda biriken bir para ama bu da tipki BES ve Hayat Sigortasi gibi gider seklinde butcemde gorunuyor. Boylece her ay ne kadar para ayirmak istedigimi biliyorum. Seneye imkan olursa 20 gunluk bir ABD seyahati planliyorum ve bunun icin para biriktiriyorum. Tutumlu olmak bu tur tatillerden mahrum olmak anlamina gelmiyor. Ornegin cok arastirip, en iyi fiyati yakalamaya calisirim ama en ucuz arabayi kiralamam. Seyahat esnasinda guvenlik ve konfor benim icin onemlidir. Mutlaka guvenli, konforlu, guzel bir otelde kalirim. Kullanmayacagim hizmetler sunan yerlerden uzak dururum. Daha temel servisler veren ama guvenilir isletmeleri secerim.


Bagislar kalemi de planladigim bir gider. Duzenli olarak yardim yaptigim yer de var, belli zamanlarda yardim yaptigim kurumlar da var. Herkesin benim kadar sansli olmadigini ama en azindan kendi gucum olcusunde birseyleri degistirme imkanim olabilecegini bilmek beni huzurlu kiliyor.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

yazılarınızı beğeni ile takip ediyorum. benim için bilgilendirici ve perspektif kazandırıcı bir blog. teşekkürler.
serdar

T'Pol dedi ki...

Tesekkurler benden Serdar Bey. Onceleri kendi kendimle konustugum bu blogda okuyucularimin olmasi cok hosuma gidiyor ve kendi dogrularimi paylasmak icin daha hevesli oluyorum.