5 Ekim 2007 Cuma

Tehditler ve Tedbirler 1a: Kendi Deneyimim

Ben ısletmeciyim ve is hayatina atildigim yilarda teknoloji yeni yeni gundeme geliyordu, bilgisayar yaygin kullanilan bir makine degildi. Satinalma gibi idari bir konuda calismak uzere bir uretim sirketinde goreve basladim. Daha sonra da yine satinalma uzerine cesitli sirketlerde calistim ama bu arada teknoloji onem kazanmaya basladi ve ben de giderek uzmanlastigim konunun beni koreltmeye basladigini fark ettim. Bu asamada bir Insan Kaynaklari danismani ile konusma ihtiyaci hissettim ve onun onerilerini aldim.

Kolay olmadi ama satinalma uzerine olmayan bir konuda bir is bulmayi basardim. Satinalmacilik bilgisi bu is icin iyi bir temeldi ama kontrat yonetimi ve maliyet analizi gibi konulari ogrenme firsati bulmak da benim icin cok cazip oldu. Bu sayede bir teknoloji srketine gectim ve satinalma konusundan iyice koptum. Uzun bir sure bu teknoloji sirketinde calisarak ve bir cevre edinerek ciddi deneyim kazandim. Bu esnada yoneticilik yapmaya basladim ve hatta bir noktada satinalma departmanini da yonettim ama temelde IT teknolojileri tarafinda kazandigim deneyim simdiki isimi bulmama yardimci oldu. Yeni pozisyonumda operasyonel ic sureclerin iyilestirilmesi, IT stratejileri ve kurumsallasma icin hayata gecirilecek ic projeler benim sorumlulugumda. Asiri derecede uzmanlasmaya dogru giderken dogru zamanda frene basip, biraz zorluk yasamis olsam da yonumu degistirmeyi basardim. Tum bu kararlari tam bir bilincle ve planlayarak veremedigimden maddi, manevi bazi zorluklar oldu elbet ama uzun vadede bana yarari dokunacak seyi yapmis oldum. Eger imkan olursa 15-16 yil daha is hayatinin icinde olmayi planliyorum. Bu uzun bir sure ve yeni tehditlerle karsilasmam kacinilmaz. Ornegin yasim ilerliyor, genclerle rekabet etmek durumu zor olabilir, artik pahali bir calisanim, bu bir dezavantaj. Ancak, teknolojiyi iyi takip ederek ve ogrenmeye cabalamaktan kacmayarak kendimi farklilastirmaya gayret ediyorum.

1 yorum:

Serhad dedi ki...

Sayın T'pol;

Doğru zamanda, doğru yerde, doğru kararlar almışsınız. Alışılmış, yerleşik işi değiştirmenin kolay olmayacağı malum. Ancak siz değişimi iyi yönetebilmiş, nadir insanlardansınız.

Umarım bizlerde zamanı geldiğinde yol değiştirmeyi gerçekleştirebiliriz.