24 Aralık 2007 Pazartesi

2007 Kritiği

2007 yılı benim için ilginç başladı. 2,5 aylık bir süre için çalıştığım ve bu kısıtlı süredeki deneyimlerimin tek başına bütün bir kitap olabileceği tuhaf işyerinden ayrılıp, daha evvelden sahibini tanıdığım ve geçmişte iş yaptığım başka bir işyerine transfer oldum. Benim için ilginç, kariyerim için önemli bir adım oldu. İş hayatım açısından enteresan bir yıl oldu diyebilirim.

Tasarruflarım açısındansa çok iyi bir yıl oldu. Öncelikle bu yıl daha ciddi bir şekilde para biriktirmeye ve tutumlu davranmaya odaklandım. Bu sayede annemin ani şekilde karşısına çıkan bir fırsatı değerlendirmesine yardımcı olma şansı buldum. Ailemiz için önemli bir yatırımı yapabildik ve sonuçlarından çok memnunuz.

Kariyer hedeflerimi tekrar gözden geçirdim. Bunu tasarruf hedeflerimle bir arada değerlendirme fırsatı buldum.:
• 2013 yılı SSK’dan emekli olacağım yıl. Yani devlet bana ayda (www.alitezel.com sitesinden hesaplattığım kadarıyla) 1100 YTL ödemeye başlayacak. 26 sene çalışıp, en üst seviyeden prim ödemenin mükafatı bu.
• 1999 yılında başlattığım Hayat Sigortası’nı 15 yıla kadar uzatacağımı düşünüyorum. Bu da 2014 yılı başına tekabül ediyor.
• 2014 yılında Bireysel Emeklilik Sisteminde ödeme yapmam gereken asgari 10 yılım da dolmuş olacak.
• Eğer hesaplarımda yanılmıyorsam, toplam tasarrufum emekli olmadan evvel biriktirmeyi planladığım rakama ulaşacak ya da kötü ihtimalle %10-15 civarında eksik kalacak.
Bu veriler ışığında 2014-2015 yılları benim için artık yavaşlayabileceğim, part-time çalışabileceğim ve yapacağım işleri seçebileceğim yılların başlangıcı olabilir. Pekiyi ben o yıllarda bu şekilde çalışabilmek için kendime nasıl yatırım yapmalıyım, hangi konularda kendimi geliştirmeliyim? Muhtemelen danışmanlık yapabilir, eğitim verebilirim. İşte şimdi bu konuya odaklanmanın ve kararlar almanın zamanı.

Aklımda belli bir konu var ama bunun için akademik bir girişimde mi bulunsam, yoksa akredite organizasyonlardan sertifikalar mı alsam diye düşünüyorum. İleride üniversitelerde ders verebilme ihtimali doğsun diye belki Lisansüstü bir derece almak daha iyi bir fikir olabilir. 40 yaşından sonra Lisansüstü mü? Neden olmasın? Şu sıralar bu konuyu ciddi şekilde araştırmaya giriştim. Hayırlısı bakalım…

Sağlığım açısından bu yıl bir çeşit aydınlanma yılı oldu. Yıllardır üzerimde biriktirdiğim ve taşıdığım fazla kilolarımdan kurtulmaya karar verdim ve bu konuda somut adımlar attım. Kilolarım henüz sağlığıma zarar vermemişken bunu yapmanın getirisini ileride daha da çok hissedeceğime inanıyorum.

Ailemle ve dostlarımla ilişkilerim açısından da bu yıl iyi bir yıldı. Herkesin keyfi, neşesi ve sağlığı yerinde. Umuyorum ki daha uzun yıllar böyle olsun.

2008’in bana, sevdiklerime, bu blogun okuyucularına ve tüm iyi insanlara huzur, sağlık, hedefleri gerçekleştirme fırsatı ve şansı getirmesini ümit ediyorum.

6 yorum:

Serhad dedi ki...

Merhaba;

Oncelikle sizin herseyi planlama gayretinize cok saygi duyuyorum ve kendime rehber ediniyorum. Simdiden ileride yapacak isinizi daahi dusunmeniz ve buna yatirim yapmaniz cok guzel. Cevremde gordugum bircok insan ruzgarin esmesine gore gidiyor ancak sizi bu acidan kararli buluyorum.

Yuksek lisansin cok iyi bir tercih oldugunu dusunuyorum. Hem suanda bilgi birikiminizi arttirabilir (yenileyebilir) hemde networkunuzu geliştirebilirsiniz busayede.

Ileride ders vermek ve danismanlik yapmaninda cok iyi bir karar oldugunu dusunuyorum.

Ayrica sizin yazinizla farkettim devletin 26 sene karsiliginda 1100YTL verdigini..

Sanirim ayni standart icin daha cok biriktirmemiz gerekecek, durum daha iyi anlasildi benim acimdan :)

Sizin icin guzel bir yil olmus, umarim onumuzdeki yil daha iyi olur..

saygilarimla

T'Pol dedi ki...

Sevgili Serhad,

Cok tesekkur ederim. Gerci her planlanan gercek olmuyor hayatta ama en azindan beklenmedik durumlara hazirlikli olmak gerek diye dusunuyorum. Yeter ki saglik yerinde olsun, insan her sorunla basa cikabilir. Para biriktirmenin ne kadar onemli oldugunu erken yasta fark etmeniz iyi olmus. Size ve sevdiklerinize saglikli, bol kazancli ve tasarruflu bir yil dilerim.
T'Pol

Investor dedi ki...

Size tek birşey demeliyim inanın genç bir insan olarak size imrenmemek elde değil...

T'Pol dedi ki...

Sevgili Eko-Mühendis,

Genc olmaniz çok büyük bir avantaj. Benim yaşıma geldiğinizde benden çok daha iyi durumda olma şansınız var, vaktiniz var. Size mutlu bir yıl, parlak bir gelecek diliyorum.

T'Pol

haluk dedi ki...

Sürekli para biriktirmeden bahsediyorsunuz. Şu an yaşım 25 biraz geç kalmama rağman anlattıklarınızı yaşamıma uygulamaya çalışıyorum. Ama sizin şu an ne kadar biriktirdiğinizi ve hadefinizin ne kadar olduğunuda merak etmiyor değilim. Amacım sizinle yarışmak değil ama :) insan merak ediyor işte. Ayrıca bir ebeveyn sıcaklığıyla ve samimiyetiyle yazdığınız, hiç bir kitapta bulamıyacağımız ücretsiz ekonomi dersleri içinde çok teşekkür ediyorum

renkly dedi ki...

Ben şu anda devlet okulunda ingilizce öğretmenliği yapıyorum ve göreve başlayalı iki sene oldu. Öğretmenlikten bize fayda olmadığını ve göründüğünden daha zor olduğunu anlayınca ben de siziz gibi çeşitli fırsatları araştırmaya çıktım. Şu an önümde üç yol var. Ya öğretmenlik için en az ders saati ve asgari emek harcayıp dışarda başka işler peşinde koşmak. İkinci si alanımda ihtisas yapıp üniversitelerde akademisyen olmaya çalışmak bana çok zor geliyor. 3. ise üniversite sınavına girip rağbet gören yeni bir bölüm okumak. Sizin görüşlerinize ve öngörülerinize inandığım için bu konuda size danışmak istedim.