25 Ağustos 2009 Salı

Gizli Kavanozum Deşifre Oldu:(

Bazen en yakınınızdakiler bile para biriktirme ve tasarruf alışkanlıklarınızla dalga geçebiliyorlar. O yüzden bazen ne yaptığımı saklamayı tercih ediyorum. Birkaç haftadır annem benimle ve sonunda gizli kavanozumu bulup, merakla “T’Pol ayıptır sorması da bu ne?” diye sordu.

Bir süredir eski televizyonumun ve çamaşır makinemin önümüzdeki 1-2 yıl içinde bozulabileceğini düşünerek, bir kavanozda para biriktirmeye başladım. Elime geçen bozuklukları buraya atıyorum, sonra arada bir 5TL-10 TL olarak bütünlüyorum. Henüz 150 TL kadar para birikti. Benim gibi harcamalarına, bütçesine dikkat eden biri için esasında bu şekilde para biriktirmek hayli saçma olabilir. Sonuçta banka diye bir şey var değil mi? Fakat bu metod bir şekilde hoşuma gitti. Hem de bozuklukların evde etrafa saçılmasını ve çantalarda unutulmasını önlemiş oluyorum.

Kavanozumu da eve girişte bulunan masanın üstünde tutuyordum fakat annem gelecek ve benimle dalga geçecek diye, büfenin dolabına “saklamıştım”. Tabii ki annem bu keşif üzerine benimle bayağı bir dalga geçti. Ben de onun çantasındaki bütün bozuklukları alıp, kavanozuma attım.

Süpermarket alışverişleri esnasında fiyatları kontrol etmem hatta bazen birim fiyatı doğru hesaplamak için hesap makinemi çıkartmam annemi çok eğlendiriyor. “Dün tuvalet kağıdında 2 TL tasarruf ettin, bugün yemeğe ödediğin fatura ne pekiyi? Kendi içinde çelişmiyor musun?” diye soruyor. Aradaki farkı anlatmakta neden bu kadar başarısızım bilmem. Sonuçta tuvalet kağıdı gibi kullanılıp atılan bir şeye ne kadar az para ödersem o kadar iyi ama annemle boğazda bir yemek yemenin keyfine bence paha biçilemez. Birlikte geçirdiğimiz zaman zaten kısıtlı, ayrı şehirlerde oturuyoruz ve annem de gün gün yaşlanıyor. Ben değerlerim konusunda oldukça net olduğumu düşünüyorum. Ya siz?

3 yorum:

Investor dedi ki...

T'pol hanım aynen sizin gibi düşünüyorum.Bazı güzel anların vb.birtakım varlıkların bazen fiyatına bakmayabiliyorsunuz.İnanın tasarruf çok önemli ama insanoğlu herşeyin en ideali bulmaya çalışır şuna neden fazla para verdim gibisinden düşüncelere kapılırsa paranoyak olacağını düşünüyorum.
Sizin önceden yazmış olduğunuz tutumluluk cimrilik adı altında bir yazı vardı herşeyi açıklamıştınız.

Gerçekten siz neyin tasarruf edilip nerelere para harcanacağını en iyi bilenlerdensiniz.Yani tuvalet kağıdını en uygun fiyattan alıyorum diye hiç mi güzel bir yemek için bir lokantaya gitmeyeceğim.Size katılıyorum.Tekrar tebrik ederim.

Adsız dedi ki...

okurken gülümsedim çünkü aynı kavanozdan bende de var :) tutumlu olmakla keyif arasındaki kurduğun dengeyide çok iyi anlıyorum çünkü tutumlu olmak demek para biriktireceğim diye hayatı üstün körü yaşayıp ölmek demek demek değil. Annene sağlıklı ve huzurlu uzun ömürler diliyorum.

Adsız dedi ki...

Bende kullanıyorum. Bozuk paralarımı sadaka niyetine atıyorum. Sonra da ihtiyaç sahibi birine veriyorum. Allah kabul etsin.