20 Temmuz 2010 Salı

Kargo Şirketleri

Geçenlerde benim Ankara'ya, dayımın da Konya'dan bana Istanbul'a birer kargo göndermesi gerekti. Ben oturduğum bölgedeki en yakın kargo şirketi olan MNG kargo'ya zarfımı teslim ederken, ertesi gün gönderinin gideceği yere varıp varmayacağını sordum, aldığım müspet yanıt üzerine gönderiyi teslim ettim.

Dayımsa bana ulaşması gereken evrak acil olduğundan Yurtiçi Kargo'nun bana yakın bir şubesine kargo ulaştığında beni arayacakları ve benim gidip almam gerekecek şekilde aynı saatlerde zarfını teslim etmiş.

Sabah saat 9:30'da Yurtiçi Kargo'nun telefonu üzerine uyandım ve hazırlanıp çıkmadan evvel kendi kargomun durumunu Internet üstünden kontrol ettim. Benim gönderim de saat 10:00 itibariyle Ankara'daki şubenin elinde görünüyordu. Akşama kadar zarfın teslim edileceğini düşünerek rahatladım ve evden çıktım.

Akşam saat 17:00 civarında benden kargo bekleyenler gönderinin ellerine ulaşmadığını bildirdiler. Olacak iş değil. Zira, kargo şubesi ile teslimat adresi arası 15 dakikalık bir mesafe bile değil. MNG'yi aradım, bana aşırı yoğunluk olduğunu, kargonun yarım saatte teslim edileceğini söylediler. Eh, olabilir tabii, iyi ki arayıp hatırlattım diye rahatladım. Ertesi sabah saat 11:00'de gönderi hala teslim edilmemişti iyi mi?

Önce ilgili şubeyi, sonra Ankara Bölge Müdürlüğü'nü aradım. Şubedeki yönetici beni tam 5 dakika bekletince, telefonu kapadım. Bölge Müdürlüğü ise telefonu herhangibirine dahi bağlamayı başaramadı. Herkes meşgulmuş. İşlerini yapmadıklarına göre ne ile meşgulduler bilemedim.

Sinirim uçmuş bir şekilde Genel Müdürlüğü arayıp, kibar bir yetkili hanıma durumu anlattım ve kargo 1 saat kadar sonra teslim edildi. Bir daha MNG Kargo ile çalışmam tövbe! Genelde yazılarımda marka, model vs.'den bahsetmiyorum ama bu başıma gelenler gerçek. Yalanım yok, isteyen dava açsın!

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Benim de benzer bir olay 2 kere Yurtiçi Kargo ile başıma geldi. Bütün bir Cumartesi kendilerini beklemek zorunda kaldım ve gelmediler!

Sevinc

Pınar dedi ki...

Bize 5 dak. uzaklıkta bulunan Aras kargo, bize kargoyu teslim etmeyi bile düşünmemişti yakın bir zamanda. Adrese teslim gönderilen bir kargo için, adrese gelmeyi bırakın, haberdar edilmek için bir telefon bile almadık kendilerinden. Günler sonra azıcık telefonla rahatsız ettik de, gelmeye karar verdiler.

Yurtiçi kargo ile de bir süre sürekli çalıştım, hep geldikleri adresi bir türlü öğrenemediler. Hep kapıya asılı bir not ve şubeye uzanan bir yolculuk. Evde olduğum halde...

MNG kargo ile olan tek anım ise, balkonda arabalarına bir süre seslenip, ıslık çalınmak sureti ile, apartmanı bulmalarını sağlamaktı.

Bu kadar teknoloji içinde, GPS'ler ve çeşitli servisler varken, kargo şirketlerinin bu kadar lakayt çalışanlarının olması çok ayıp. Çalışanlarını daha ciddi bir eğitime tabi tutmaları lazım sanrım bu lakaytlıktan kurtarmak için.

T'Pol dedi ki...

Anlaşılan Hizmet Sektörü dökülüyor. Fiyatları ucuz tutmak için ucuz eleman çalıştırıyorlar, onlar da sık sık iş değiştiriyorlar ve hizmet içi eğitim falan da verilmeyince herkes sinir harbi yaşıyor...

cucu dedi ki...

şubeden bölge müdürüne oradan da genel müdürlüğe kadar şkayetinizi iletmişsiniz, o da olmasaydı başbakanı ya da cumhurbaşkanını arayacaktınız heralde :)

T'Pol dedi ki...

cucu: Eh muhtemelen iş oraya doğru gidiyordu. Ben "lanet olsun ne halleri varsa görsünler" diyen neslin çocuğum. Bu zihniyetin yanlış olduğunu fark ettim. Memnuniyetsizliğini belirtmeyen, şikayet etmeyenlerin hiçbir zaman istedikleri kalitede hizmete ulaşamayacaklarını düşünüyorum.

havas06 dedi ki...

Hep kötü örnekler olmuş. Ben de önce kötü ama sonra düzeltilmiş bir örnek vereyim :) Uzun süredir Yurtiçi Kargo ile çalışıyorum. Geçtiğimiz günlerden birinde İstanbul'dan verilen bir kargo ertesi gün Isparta'da olmasına rağmen bana ulaşması 3 günü geçince p.tesi sabahtan ilk iş hemen Müşteri Hizmetleri'ni aradım. Önce telefonla durumu güzelce dinlediler, sonra ekranlarından şube hatası olduğunu gördüklerini, bu konu hakkında şubeyi uyaracaklarını söylediler. Ertesi gün şubenin uyarıldığını, başka bir arzumuzun olup olmadığını sordular. 15 gün sonra da bir çikolata paketi yolladılar.. Şimdi bakıyorum keşke kargom bazen gecikse diye :)

sedir dedi ki...

merhaba.biz uzun süredir ptt kargoyu tercih ediyoruz.çok memnunum.ücretler diğerlerinin neredeyse üçte biri ve kolileri de ücretsiz veriyorlartavsiye ederim.yurtiçi ve aras ile bizim de kötü anılarımız var.