19 Ocak 2012 Perşembe

Isınmak için...

Bu ara Ankara felaket soğuk. İş çıkışı eve dönerken, arabanın derecesi -12'yi gösteriyordu. Park ettiğim yerden apartmana kadar (200m.) yürürken dondum.

İlk işim kombinin ısısını yükseltmek, sonra da çay koymak oldu. Hızlı bir şekilde kısır yapmaya koyuldum. Yarım demet maydonoz ve 4 adet kocaman köy biberini demlenmekte olan bulgurun üstüne kıyıp, koşar adım banyoya gittim. Sıcacık bir duşun ardından güzelce demlenmiş çay ve kısırdan oluşan akşam yemeğimi gövdeye indirdikten sonra mutlu ve ısınmış bir bireye dönüştüm.

Çay ve kısır ayda 2-3 kez akşam yemeği oluyor bana. Hem pratik, hem tutumlu, hem de oldukça sağlıklı bir akşam yemeği.

Şimdi de sırtımda annemin ördüğü sıcacık tutan şal, yatağın içinde oturup keyif yapıyor ve 3. bardak çayımı içiyorum.

Kışın yemeklere fazladan acı biber de katıyorum. Onun da iç ısıtıcı bir etkisi oluyor.

Yarın akşam yemeği için ya yeşil mercimek yapacağım ya da eve dönerken balık alacağım. Mercimeği çok özledim. Böyle soğuk havalarda o da ideal ve iç ısıtan bir yemek. Biraz suluca yapıp, yerken sirke ilave ediyorum. Bu babaannemden gelen bir alışkanlık. Sirke yeşil mercimeğe çok yakışıyor.

5 yorum:

B. dedi ki...

tavuk suyu çorbaya da az sarımsak ve sirke koyanlar var, ben denemiştim güzel olmuştu. Mercimeğe az sirke de iyi fikirmiş, deneyeceğim. Kimyon da çok yakışıyor bence mercimeğe.

Bir gün mercimek yemeği ve bulgur pilavı yapmaya karar vermiştim. İkisi için de ayrı ayrı uğraşmak zor gelmişti sonradan, yeşil mercimeği haşlayıp pişirdiğim bulgur pilavına ekledim. Çok pratik ve besleyici oluyor bence o da.

dial m for makeover dedi ki...

Çok samimi bir tonu var yazınızın. Afiyet olsun :)

Adsız dedi ki...

rastgele gezerken blogunaza eriştim ekonomi mezunu genç bir bankacıyım yazdıklarınız o kadar sıcak geldi ki yorumsuz geçemedim..gelecek yazılarınızı merakla bekliyor olacağım..

Adsız dedi ki...

mercimek ile sirkenin uyumunu ben de ilk defa duydum, denemek lazım :)) ama kısır çay ikilisini epey zaman önce unuttum. akşam alınan karbonhidratlı yiyecekler direk yağ olarak depolandığını diyetisyenimden öğrendiğimden beridir akşamları sadece hindi-tavuk ve havuçsuz ve mısırsız salatayı ekmeksiz yiyerek akşamı geçiriyorum.

hakan

Ilknur dedi ki...

Ülke olarak çok şanslıyız bence çünkü her türlü bakliyatımız mevcut ve yaygın. Sanırım yeşil mercimek de bunların arasında en besleyici olanlarından. Bol protein içeriyor ve pişirmesi de çok pratik. Kuru fasulye ve nohutta olduğu gibi 1 gece önceden ıslatmadan direkt pişirmeye geçebiliyorsunuz:) Vejetaryen olduğumdan benim için ayrıca önemli bir besin maddesi. Bazen içine arpa şehriye koyarak pişiriyorum, güzel oluyor. Sirkeyi ilk defa duydum ama denemek lazım.