30 Aralık 2007 Pazar

Bütçe Zamanı

Bütçe yapmayı seviyorum. Maddi durumum üzerinde bir kontrolümün olduğunu bilmek kendimi iyi hissetmemi sağlıyor. 2008 Bütçesi üzerinde çalışmalarım sürüyor. Bu yıl evde yapmak istediğim bazı işler var, bunlar için rakam belirlemem lazım, bu da fiyat araştırması yapmam gerektiği anlamına geliyor. Öte yandan daha evvelden planladığım seyahatim için bütçem net. Bunun için gereken paranın da yarısı birikmiş durumda. Sağlık Sigortamın yenileme zamanı geldi. Eskiden çalıştığım şirketler bunu sağlarken, şimdi bu konuya kendim para ayırmak zorundayım. Hoşuma gitmiyor ama ne yapalım... Bu seneki sigorta geçen seneye göre 250 YTL daha fazla tutuyor. %10'dan daha fazla bir artış. Nedenini sorgulamakla uğraşacak vaktim yok ama seneye onlara bir surprizim olacak. 1 yılda ciddi şekilde kilo vermiş olacağım için seneye primimi düşürmelerini, kilo vererek riskimi azalttığımı söyleyeceğim. Bakalım işe yarayacak mı?

1 yorum:

Serhad dedi ki...

Merhaba;

Butce calismasi gercekten ilginc. Bu konuda ilerleyen gunlerde ayrintili bir yazi yazip bizlerede yol gosterirseniz sevinirim.

En azindan kendi butcemizin neler icerebilecegini, planlamayi nasil yapabilecegimiz konusunda bir fikrimiz olur.

Mutlu seneler diliyorum