5 Ocak 2008 Cumartesi

2008 Hedefleri ya da New Year Resolutions

Her sene yılbaşında insanlar bazı kararlar alırlar. “Daha çok spor yapacağım”, “Daha çok kitap okuyacağım”, “Kilo vereceğim”, vs. vs.

Ben de kendimce bazı kararlar aldım, onları burada paylaşayım:

1. Bu sene BES ve Hayat Sigortası hariç Net Değerimi %40 oranında artıracağım. (Bu agresif bir hedef ama yapılabilir, böylece emeklilik için biriktirmem gerekenin %35’ini biriktirmiş olacağım).
2. Sonbaharda iki haftalık güzel bir Amerika tatili yapacağım. (Bunu geçen yıldan beri hayal ediyorum, umarım sağlık vs. tarzı bir aksilik çıkmaz da yapabilirim).
3. Diyete ve spora devam edeceğim. (Bu konuda Kurban Bayramı ve Yılbaşında biraz sapıttım ama yola devam, moral bozmadan yavaş yavaş ama kararlı bir şekilde…)
4. Evdeki ıvır zıvırı azaltacağım ve organize olacağım. (90 metrekare, 2 oda bir salon evimde çok fazla ıvır zıvır var. Çekmeceler dolu, dolaplar tıkış tıkış, kutular desen onlar da öyle. Anlamıyorum bu birikenler nedir? Üstelik ne arasam bulamıyorum yani bir düzen de yok. Öncelikle bana hediye gelen ama kullanmadığım anlamsız nesnelerden kurtulmanın bir yolunu bulmam gerek. Sonra kütüphanenin ve evrakların elden geçmesi şart. En fazla 1 yıllık banka evrağı ve kredi kartı slibi tutmayı planlıyorum. Daha eskilerine ihtiyacım olmaz, değil mi? Yeni bir kütüphane almam lazım ama bir türlü gönlümün istediği gibi birşey bulamıyorum. Mutfağı ise düşünmeye bile korkuyorum. Bu konuyu detaylı planlamam gerek).
5. Daha az TV seyredip, daha çok kitap okuyacağım. (Internet kullanımını azaltmak da istiyorum ama dilim varmıyor. Geçenlerde 4 kitap almıştım, henüz birini bitirmedim. Ustelik Noel sonrası indiriminde Amazon’dan ısmarladıklarım da yolda).

Hiç yorum yok: