18 Ocak 2008 Cuma

Sigorta Sektörü konusunda bir soru

Sevgili Eko-Mühendis sigortacılık sektörü konusunda ne düşündüğümü sormuş. Açıkcası benim portföyümde AVIVA hisse senetleri var. Hatta borsa düştükçe ufak ufak alım yapmaya devam edip, ortalama maliyetimi düşürmeye niyetliyim. Galiba fon büyüklüğü olarak da en büyük AVIVA.

Bu konuda çok bilgili olmasam da beni sigorta sektörüne yatırım yapmaya özendiren 2 şey var: 1. Yeni nesil sigorta sektörüne farklı bakıyor. Özellikle de SGK'nin gelecek performansının hiç de iyi olmayabileceğini gören genç insanlar Bireysel Emeklilik Sistemine yöneliyorlar. 2. Yabancı sigorta oyuncuları ülkemize gelip, şirket satın alıyorlar, demek ki bu sektörde potansiyel görüyorlar.

Birkaç arkadaşımın sigorta sektöründe çalışması nedeniyle sektörün bazı sorunlarını da biliyorum. Örneğin, verimlilik konusuna henüz el atılmamış. Çok az şirket IT altyapısına düzgün yatırım yaparak, verimlilik sağlamaya çalışıyor. Sektör çalışanlarının eğitim seviyesi çok iyi değil. Performans odaklı değerlendirme sistemlerinin olmayışı ve geleneksel iş yapış biçimlerine sıkı sıkıya bağlı olmak gibi değişim gerektiren sorunlarla boğuşuyorlar. Bir de rekabet sağlıklı değil. Birbirlerinin elinden iş kapmak için rekabeti öldüren uygulamaları var. Bunu teyid eden bir demeç okudum geçenlerde ama kimdi ve hangi gazeteydi hatırlamıyorum. Mevcut acente yapısı konusunda bilgim yok ama sanki gereğinden fazla acente varmış gibi geliyor bana. Yani, önümüzdeki dönem buralarda yapılacak iyileştirmelerle bu firmaların karlılıklarını artıracaklarını düşünüyorum ve büyümek için de ülkemizde ciddi potansiyel gördüklerini tahmin ediyorum.

Ben sigorta işine biraz daha Batılılar gibi bakıyorum ve "bana birşey olmaz" demektense, tedbir alıyorum. Çok küçük primler sayesinde rahat uyumak mümkün. AVIVA dışında henüz yatırım yaptığım bir hisse olmadı. Okuyuculardan da bu konuda görüş belirtecek olan olursa sevinirim.

2 yorum:

Investor dedi ki...

Çok naziksiniz cevabınız inanın benim için önemliydi bende tasaruflarımı aynen sizin yaptığınız gibi azar azar sigorta sektörü hisselerine yatırmayı düşünüyorum ama bu sektör üzerine daha çok kafa yormalıyım.

Tekrar teşekkür ederim.

Ümit Terzi dedi ki...

Merhaba

Yazılarınızı tesadüfen görüp okudum. Bende portföyümde Anadolu Sigortayı tutuyorum. Birincisi piyasada ucuz kalması, ikincisi milli ve iş ağı daha geniş olmasından kaynaklanan potansiyeli.

İyi Günler