1 Haziran 2008 Pazar

Diyet Motivasyonu - 2

Kendimi motive tutmak için birkaç şey daha yapıyorum, onları da paylaşmak istedim:

1. Burada blogda yazıyorum,
2. Kilomu her ölçümde yani haftada bir Excel'de kaydediyorum ve bir grafik olarak izliyorum. Son dönemde buna bir de trend çizgisi ekledim. Trend çizgisinin aşağı doğru gidiyor olması da büyük motivasyon doğrusu:)

Eskiden diye siteleri ya da bloglarına da bakıyordum ama bundan vazgeçtim. Zira bu sitelerde yazanlar çoğunlukla perhizi bozup, bu kaçamaklara kılıf uyduran ve kendilerini iyi hissetirecek yazılar yazıyorlar. Bu durumun beni de kaçamak yapmaya teşvik ettiğini fark ettim. Bunları izlemekten vazgeçtim.

Biraz önce yarınki yemek çantamı hazırladım:
1. Sabah kahvaltısı olarak, iki dilim tam ekmek arası beyaz peynir, biraz yeşillik.
2. Öğlen yemeği için z.yağlı fasulye, bir dilim ekmek ve 1 küçük yoğurt koydum.
3. Ikindi kahvaltısı için kiraz, bir ufak yoğurt ve yanında birkaç kaşık müsli.

Akşam yemeklerim için esmer, kabuklu pirinçten bir pilav yapıyorum. Vücuttan su atmak için bu da gerekli bir besinmiş. Z.yağlı yaptığım için kolayca yanımda götürebiliyorum, ayrıca ısıtmaya gerek duymadan tüketebiliyorum.

Eğer akşam geç vakte kadar çalışacak olursam, öğlen yemeğimin benzerini dışarıda bir yerden bulabilirim. Bu hafta sebze ağırlıklı yemem lazım.

Sağlıklı beslenmenin cüzdan için de faydaları var. Dışarıda yenen ya da kolayca eve ısmarlanabilen ağır ve pahalı yemekler azalıyor.

1 yorum:

alkım efe dedi ki...

ne oldu diyeti bıraktın mı yoksa ?