5 Haziran 2008 Perşembe

Meyve Sebzeyi muhafaza etmek

Tek başına yaşayan ve sağlıklı yemek yemek isteyen biri için en önemli sorunlardan biri sebze meyveyi muhafaza edebilmek galiba. Yeşil sebzeleri saklamakta hep zorlanmışımdır ama sanırım çaresini buldum. Bu aynı zamanda bir tutumluk ipucu. Hafta sonu büyük marketlerden birinde içinde ızgaralı plastik bir kutu buldum. İki boyu vardı, ikisini de aldım. Küçük olanı bir kilo kiraz alabiliyor. Dolayisiyle büyüğü bayağı kocaman. Roka ve semizotlarını iyice yıkayıp, süzüp, mümkün mertebe sularını aldım. Sebzeleri kaba iki parça kağıt mutfak havlusu ile birlikte koydum. İnanılmaz ama bu kez sebzelerimi çürütmeden tüketebildim! Marketlerdeki sebze meyveyi beğenmiyorum. Mümkün olursa, pazara gitmeyi seviyorum. Azar azar dahi olsa bir sürü çeşit alınca ciddi şekilde israf oluyordu.

Tabii vitamin değeri kalmıyordur muhtemelen bunların ama zaten boşa gidip atıldıklarında da vitamin değeri olmuyordu:)

2 yorum:

elifin dedi ki...

Merhaba blogunuzu yakından izliyorum.Hemen her gün yeni bir yazı var mı diye bakıyorum.Ben de bir süre öncesine dek aynı dertten muzdariptim.pazardan aldığım sebze ve meyveler haftasını doldurmadan bozuluyordu.Ben de sizin gibi özel kaplar aldım.Bir de sebze meyve kurutucusu edindim.Pazardan gelince hemen tüm meyve ve sebzeleri yıkıyor, kuruluyor ve bu özel kaplara koyuyorum.2-3 hafta bozulmadan muhafaza edebiliyorum.Ayrıca işten yorgun argın dönünce sebze meyve yıkama derdinden de kurtuluyorum.Salatalar hemen hazırlanıveriyor.

B. dedi ki...

Ben de size sebze kurutucusunu söylemek için gelmiştim. :-) Birkaç pratik modeli var, çok işinize yarayabilir. Yıkar, hemen kurutur, kaldırırsınız, yiyeceğiniz zaman hazır olur.