20 Mayıs 2009 Çarşamba

Yaşlanıyorsunuz! Hızlı mı olsun, yavaş mı?

Teknoloji ve buna bağlı olarak ilgi alanlarımız hızla değişirken, bizden önceki jenerasyonla algılama, merak etme, hobiler edinme, teknolojiyi takip gibi konularda aramızın açıldığını düşünüyorum.

Örneğin, cep telefonları markaları ne olursa olsun temelde aynı fonksiyonları olan cihazlar. Birini kullanan, en fazla birkaç dakika içinde diğerinde de arama, kayıt, mesaj gönderme gibi temel işlemleri yapabilir. Oysa bizden önceki jenerasyon için bu hiç de kolay olmuyor. Cihazları bozma endişesi ile olsa gerek kurcalamayı sevmiyorlar ve yeni bir cep telefonu onları ilk birkaç gün her çaldığında dehşete düşürmeyi başarabiliyor.

Geçenlerde Internet Explorer ile sorun yaşamaya başladım. Normalde bilgisayar bilgim kullanıcı seviyesindedir, söküp takma işleri yapamam. Program yükleyebiliyorum desem, zaten programlar kendi kendilerini yüklüyorlar. Biraz arandıktan sonra kullandığım toolbarların sorun çıkardığına kanaat getirip, Explorer ayarlarımı orijinal haline getirdim ve sorundan kurtuldum. Benden 20 yaş küçük biri çok daha kısa sürede sorunu çözebilir, sistemin yedeğini alıp, belki de tüm Windows’u yeniden kurabilirdi. Allahtan meraklıyım ve internetten her şeyi bulabiliyorum. Mesela sistemimi yedeklemek istiyorum, internetten ücretsiz yazılımlar ve bu işi nasıl yapacağım konusunda bir sürü kaynak buldum. Haftaya bu işi yapacağım. Tanıdığım birçok yaşıtım ve hatta bizden gençler bile bununla uğraşmayı seçmeyebilir. Oysa gençlerden ve onların gündeminden geri kalmaktan, yeni teknolojileri anlayamamaktan Domuz Gribinden korkar gibi korkuyorum. Bilgisayarlar hayatımıza çıkmamak üzere girdiler. Her aradığım konuya saniyeler içinde ulaşmaya, bankacılık işlemlerimi kendim yapmaya, dünyayla bağlantımı bilgisayarla sağlamaya o kadar alıştım ki, bir gün laptopumdan uzak olsam rahatsızlık duyuyorum.

Yeniliklere, siyasete, ekonomiye, teknolojiye, gündeme ilgisi az olan insanların yaşlandıkça algılamalarında problem yaşadıklarını, yaşlılıkla ilişkili demans gibi hastalıklara daha yatkın olduklarını bizzat gözlemliyorum. Yeni meraklar edinmek ve bilmediğiniz şeyleri öğrenmeye çalışmak beyni daha uzun yıllar sağlıklı kılıyormuş, haberiniz olsun…

Hiç yorum yok: