8 Aralık 2009 Salı

Hasta Müşteri midir? Bal gibi de hem de...

Yıllar evvel Amerika'da yaşarken bir enfeksiyon geçirdim. Sigorta şirketimin beni yönlendirdiği kliniğe gittim ve oradaki doktor ezbere bir antibiyotik yazdı. İlacı 7 ya da 10 gün aldım, bitirir bitirmez sorun yine başladı. Aynı doktor bu sefer başka bir antibiyotik yazdı. Sonuç aynı... Amerikalı iş arkadaşlarımdan biri Müşteri Hizmetler'ini aramamı ve beni bir uzmana yönlendirmezlerse onları dava edeceğimi söylememi önerdi. Unutmayın sene 1990. Çok şaşırdım ama dediğini de yaptım. Türkiye'de o dönemlerde böyle birşey hiç başıma gelmemişti ama tehdit işe yaradı. Hemen beni bir uzmana yönlendirip sorunu çözdüler... Bunu daha evvel anlatmışımdır belki... İlk defa o zaman bir hastanın aslında bir müşteri olduğuna uyandım.

O dönemlerde hasta olarak doktora gittiğimde hizmet satın almakta olduğumu düşünmediğimi, hastanede nasıl davranırlarsa eyvallah demek gerektiğini aksi takdirde sıkıntı yaşayabileceğimi düşündüğümü şimdi daha iyi algılıyorum. Ne kadar yanlış! Gerçi bu durum babamın devlet memuru olması ve ben küçükken hep devlet hastaneleriyle muhatap olmamızdan ötürü olabilir. Oysa devlet hastanesi, özel hastane fark etmez. Orası bir hizmet işletmesi ve adam gibi hizmet etmek zorundalar.

Özel sağlık sigortaları sayesinde son 20 küsur yıldır tamamen özel hastanelerle muhatap olduğumdan daha iyi muamele ve özen bekliyorum. İnsanın yaşı ilerledikçe memnuniyetsizliğini dile getirmesi, haksızlığa karşı çıkması, sesini yükseltip hakkını araması daha bir kolay oluyor galiba.

Bugün canımı sıkan bir olay başıma geldi. Perşembe günü çözülmesini bekliyorum. Bu nedenle şu anda ne olduğunu anlatmayacağım ama hastane ve hasta haklarıyla ilgili...

1 yorum:

Hüseyin MEÇO dedi ki...

müşteri hasta ikileminde müşteri olarak daha çok kazıklanacağız.şöyleki müşteri olarak bir ayakkabı yada elbise almış olsak.mutlaka ayakkabı yada elbise hakkında bir bilgimiz vardır.deri kösele dikişleri iyi v.s v.s.elbise içinde pamuklu yün poplin ipek v.s v.s. pazarlık şansımız veya paramıza göre eşya alma şansımız var.
sağlık bilgileri bize çok fazla uzak.pazarlık şanşı hiç yok.

ve biz. bize sunulanı kabul etmek zorundayız.işte burada mutlaka bir kontrol olmalıdır.

inşaatlarda öyle bina güzel boyalı hemen atla.direklerde demir kalınlığı ve sayısı yeterlimi.demirler bağlantı uçlarında tam eğrilmiş mi.kullanılan kum ve çimento ne kadar kaliteli bir kontrol var mı.

binanın kurulacağı alan ne kadar iyi.

müşteri demek güzel.müşteri olmak hadi daha güzel.verilen hizmet ne durumda.tüketici değilde müşteri kanunu olmalı.uymayanlar iyice cezalanmalı.

ceza olarak birdaha aynı hizmeti sunamaz hale gelmeli.