12 Nisan 2010 Pazartesi

Masraf!

2003 model dizüstü bilgisayarım nihayet ruhunu teslim etti... Beklenmedik bir durum olmadığından can alıcı tüm verilerim yedeklenmiş durumdaydı.

Bu bilgisayara para ödememiştim, bir hediyeydi. Bugün gidip hayatımda ikinci defa kendime bilgisayar aldım. İlki 1997'de 1500 dolara alınmış bir Pentium 166 MMX pc idi.

Ne istediğimi bildiğimden yeni dizüstü bilgisayarı almam hiç zor olmadı. 5 modele baktım ve CREA'nın bir modelinde karar kıldım. Şimdi bilgisayar çılgınları neden Intel işlemci değil, neden daha büyük ekran değil, neden? neden? neden? diye sorabilirler.

1. Ben bilgisayarda Word, Excel, PP, AVG anti-virüs ve Adobe dışında bir uygulama kullanmıyorum. (Cihazla beraber Office 2007 Student and Home Edition aldım. Fiyatı çok uygun ve tüm ihtiyacımı karşılıyor).
2. Oyun oynamıyorum.
3. Hafif ve kolay taşınabilir bir cihaza ihtiyacım vardı.(1.8 Kg.)
4. Netbooklar DVD sürücüleri olmadığından ve de ekranları çok ufak olduğundan işime yaramıyordu.
5. Normalde 1000 TL'dan fazlasını harcamak istemiyordum, bu da o rakamı çok aşmadı.
6. Şu anda yeni bilgisayarımı kullanıyorum ve de klavyesine neredeyse alıştım bile.

Umarım sorunsuz bir üründür ve beni üzmez...

5 yorum:

Benden Bizden dedi ki...

gule gule kullanin T'pol!

B. dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan yeni bilgisayarını T'pol! 2003 model bir dizüstü iyi bir bakımla bu kadar zaman kullanılabiliyor demek.
Yenisini söylediğin gibi sorunsuz kullanırsın inşallah. İhtiyacı belirlemek, tv, cep telefonu, bilgisayar, fotoğraf makinesi gibi teknolojik cihazların seçiminde çok işe yarıyor.

Blog Sahibi dedi ki...

Kaca aldin? Taksitle mi aldin yoksa pesin mi? Kredi karti kullandin mi?

ahmetd dedi ki...

Bende de bir Acer vardı. Zamanında (3 sene oldu heralde) 1.5 milyar bayılıp büyükcene laptop almıştık. Kenarları falan ayrıldı. Geçen bir japon yapıştırıcısıyla güzelcene yapıştırdım. Kullanmaya devam.. Ama Acerların pil çok çabuk gidiyor. tavsiye etmem.

T'Pol dedi ki...

Benden Bizden ve Berna: Teşekkür ederim.

Ekonomix: Worldcard ile 6 taksit opsiyonunu kullanarak aldım.

ahmetd: Pil konusu gerçekten kritik. Ne kadar doğru bilmem ama, pili tamamen kullandıktan sonra, bilgisayar kapalıyken şarj etmeyi, fişe yakın yerde, bilgisayar fişteyken kullanırken de pili çıkartmayı öneriyorlar. Benim daha evvelki laptopun pili süpermiş. 2003 model laptopun pili hala 45 dk. dayanıyordu. Fujitsu'nun "business line" mir modeliydi. Maalesef bu kaliteli ürünler pahalı olduğundan Fujitsu tüketiciye yönelik ürün satmıyor.